ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱ دي

به گزارش ایلنا، نصراله پژمان‌فر اظهار کرده بود که «این گزارش به درخواست بنده و ۱۰ نفر از نمایندگان تهیه شده است و طبق ماده‌ی ۲۳۴ آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس وزیر ارتباطات باید گزارشی از مذاکرات پنهانی خود با مدیر مسئول تلگرام به کمیسیون ارائه کند و این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد تا در صورت تصویب در مجلس به قوه قضائیه ارسال شود».
این درحالی است محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها و بارها موضوع محرمانه بودن مذاکره با مسئولان تلگرام را رد کرده است. وی پیش‌ از این اعلام کرده بود که «مذاکرات محرمانه نبوده و با دستور دادستان و کمیته‌ی تعیین محتوای محرمانه انجام شده بود».
البته مذاکره‌ی مسئولان ارتباطی کشورمان با مدیران تلگرام موضوع تازه‌ای نیست و از دولت یازدهم این موضوع بر سر زبان‌ها بود و محمود واعظی وزیر وقت ارتباطات نیز بارها ادعای محرمانه بودن این موضوع را تکذیب کرد.
نیما کوشکی یک حقوقدان دراین باره به خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس قانون نمایندگان می‌توانند در مواردی از وزرا شکایت داشته باشند و آن را به قوه‌قضائیه ارجاع دهند؛ اما این موضوع به راحتی امکان‌پذیر نیست و در مورد صحبت‌هایی که درباره‌ی مراودات پنهانی وزیر ارتباطات با مدیران تلگرام مطرح است، مصداق نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه شکایت از وزیر ارتباطات وجهه قانونی ندارد، افزود: اگر وزیری از قانون تخطی کند، حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان می‌توانند به مراجع ذیصلاح از جمله قوه‌قضائیه شکایت کنند؛ اما در موضوع مراودات پنهانی با مدیران تلگرام، قانون زیر سوال نرفته است، گرچه ماهیت مخفی بودن این مراودات به طور کل از سوی دولتی‌ها رد شده است.
به گفته‌ی این حقوقدان وقتی نمایندگانی ادعا داشته باشند که وزیری قانون را زیر پا گذاشته است، باید این اتهام را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع دهند و اگر این ادعا توانست رای اکثر نمایندگان را کسب کند، سپس به هیات رئیسه‌ی مجلس ارجاع داده خواهد شد و پس از بررسی به دست مسئولان قوه‌قضائیه خواهد رسید.
کوشکی اظهار کرد: پس از گذشت این مراحل قوه‌قضائیه نیز شکایت را بررسی و طبق قانون به تخلفات رسیدگی و حکم صادر می‌کند؛ البته در اکثر مواقع مشکل در خود مجلس برطرف می‌شود و در نهایت ماجرا با سوال از وزیر خاتمه پیدا می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه