گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند

هواوی از دولت ایالات متحده به دلیل سیاست‌های منع استفاده از تجهیزات این شرکت شکایت کرد. این جدیدترین مواجهه‌ی دامنه‌دار در مورد موقعیت هواوی در آمریکا است.
در این دادخواست هواوی در دفاع از خود، به سیاست‌های مقرر شده توسط کنگره‌ی این کشور در سال گذشته اشاره دارد که به صورت غیر قانونی هواوی را برای مجازات در نظر گرفته است. هنگامیکه کنگره‌ی آمریکا این قانون را تصویب کرد، تجهیزات ارتباطات از دور ساخت چین را مشمول ممنوعیت ساخت، به ویژه استفاده از آن‌ها در شبکه‌های فدرال منع شد و جلوی به کار بردن تجهیزات هواوی توسط پیمانکاران اصلی دولت آمریکا گرفته شد.
دولت ایالات متحده‌ی آمریکا، هواوی، ZTE، و چندین شرکت دیگر چینی را در لیست ممنوعه‌ی خود قرار داده است. هواوی می‌گوید، تحریم‌های آمریکا استاندارد قانونی بر علیه گناهکار شناخته شدن بدون محاکمه را نقض می‌کند، که در آن دولت ایالات متحده سیاستی را برای تنبیه یک گروه کوچک تعیین می‌کند. این درخواست همچنین دولت را به نقض رعایت حقوق قانونی این شرکت متهم کرده است.
مدیر هواوی، اقدام قانونی بر علیه دولت ایالات متحده را در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در شنزن اعلام کرد. مقامات ایالات متحده تاکنون بارها هواوی را به عنوان خطری بالقوه خوانده‌اند و استدلال می‌کنند که این شرکت احتمالا توسط دولت چین برای جاسوسی استفاده می‌شود. هواوی هم مکررا این اظهارات را رد کرده و می‌گوید دولت آمریکا هرگز موفق به ارائه‌ی شواهدی برای نگرانی‌هایش نشده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه