ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ خرداد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از آغاز واگذاری سرویس‌های مخابرات نوری مبتنی بر فناوری POTN در تهران و یزد خبر داد.
به گزارش شرکت مخابرات ایران، مجید صدری با اعلام شروع واگذاری سرویس بر بستر POTN در استان تهران و یزد گفت: در راستای نوسازی و مدرن‌سازی شبکه‌های زیرساختی حوزه‌ی ارتباطات ثابت، ظرفیت انتقال شبکه در استان‌های تهران و یزد افزایش قابل‌ توجهی یافته است.
وی با بیان اینکه این دو شبکه مشتمل بر ۱۹۵ سایت بوده و ظرفیت بالغ‌ بر ۱۶ ترابیت بر ثانیه را در سمت سرویس به متقاضیان ثابت و سیار واگذار می‌کند، افزود: در این شبکه انواع پورت‌های TDM و IP بـا ظرفیت‌های ۱۰۰G/۱۰G/۱G/STMx/E۱ قابل‌واگذاری است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه ۱۱۰ سایت از این شبکه در دو استان تهران و یزد راه‌اندازی و آماده‌ی واگذاری سرویس است، ادامه داد: یکی از نکات کلیدی این پروژه، ارائه‌ی انواع مختلفی از پورت‌های TDM و اترنت (ازجمله پورت‌های ۱۰۰G باقابلیت لایه ٢) بر بستر انتقال برای متقاضیان (غالباً اپراتورهای سیار) است که کیفیت و ظرفیت بسیار بالا و انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کند.
صدری گفت: این فناوری امکان استفاده از هم‌افزایی شبکه‌ی IP و Optical در راستای بهبود کیفیت، افزایش ظرفیت و کاهش هزینه‌ی شبکه‌سازی بهره می‌برد و برای نخستین‌بار است که در کشور فناوری Optical+IP که نمودی از کیفیت و ظرفیت بالا در شبکه‌های زیرســاختی اســت در نواحی اجرا شده در دو اســتان مذکور محقق می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه