ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ مرداد

به گزارش ارز دیجیتال، دبیر کل کانون صرافان ایران گفت: هیچ یک از صرافی‌های رسمی کشور بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را مبادله نمی‌کنند.
شهاب قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه ایمنا، اظهار کرد: صرافی‌هایی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کرده و به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند، رسمی نیستند. اگر مردم از خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین در شرکت‌های تضامنی صرافی‌های رسمی اطلاع پیدا کردند باید به مراجع قانونی گزارش دهند تا برخورد مناسبی با آنها صورت بگیرد.
وی افزود: بر اساس آمار کانون صرافان ایران، هیچ صرافی رسمی در کشور، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خرید و فروش نمی‌کند. صرافی‌هایی نیز که بیت کوین خرید و فروش می‌کنند به‌صورت مخفیانه به این فعالیت پرداخته و در صورت مشاهده، برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.
دبیر کل کانون صرافان ایران با بیان اینکه صرافی‌های کشور از فعالیت در فضای مجازی منع شده‌اند، خاطر نشان کرد: فعالیت صرافی‌ها در حوزه مبادله ارزهای دیجیتال تنها زمانی قانونی می‌شود که مصوبه یا بخشنامه جدیدی به کانون صرافان برسد و تاکنون این اتفاق نیافتده است.
قربانی با تاکید بر اینکه مبادله ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها غیرقانونی محسوب می‌شود، اضافه کرد: تا کنون گزارشی از سوی مردم و سایر نهادها مبنی بر فعالیت صرافی‌ها در حوزه مبادله ارزهای دیجیتال به کانون صرافان نرسیده است.
اخیراً اخباری مبنی بر خرید و فروش این نوع ارزها در صرافی‌ها و سایت‌های آنلاین منتشر شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه