تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۹ تير

صفحه نمایش هایی که می توانند تا شوند در نمونه های آزمایشی تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های پوشیدنی اکترونیکی آزمایش شده اند. متخصصان عرصه تکنولوژی صفحه های نمایش، این امکان را دور از ذهن نمی بینند و معتقدند که تا سال 2018 صفحه نمایش تاشو در لوازم الکترونیکی استفاده خواهند شد.
سازندگان بر آنند تا صفحه نمایش تاشو را در تبلت ها استفاده کنند و این امکان را به تبلت ها بدهند تا بتوانند به اندازه یک تلفن هوشمند کوچک و قابل استفاده شوند. همچنین استفاده از این صفحه نمایش ها در دستگاه های پوشیدنی الکترونیکی مثل ساعت های هوشمند، ممکن است. اما مواردی همچون طول عمر باطری، وزن و قابلیت اطمینان این صفحه ها باید در نظر گرفته شود. به دلایل اقتصادی صفحه های کوچک زودتر از صفحه های بزرگ به بازار خواهند آمد.
این صفحه ها مبتنی بر تکنولوژی OLED خواهند بود. OLED ها پنل روشنایی که در پشت LED ها قرار می گرفت را ندارند، از این رو نازکتر و کم مصرف تر هستند. امسال LG صفحه نمایشی به نازکی کاغذ ارائه کرد که انعطاف پذیر است. این کمپانی سال آینده صفحه نمایش های OLED تاشو را ارائه خواهد کرد.
از مزایای صفحه نمایش های تاشو این است که می توانند منجر به طراحی محصولات خلاقانه شوند و همچنین قابلیت جابجایی را برای بسیاری از دستگاه ها ممکن می سازند. بعنوان نمونه با این صفحه ها کاربران می توانند شکل و فرم دستگاه های خود را تغییر دهند. این صفحه ها می توانند راحت تر در دستگاه های با شکل های متفاوت جاسازی شوند.
از طرف دیگر با توجه به سایر پارامترهای ساخت یک صفحه نمایش، تولید صفحه های تاشو بسیار چالش برانگیز است. یک صفحه نمایش سطوح عملیاتی چندگانه مثل لنزها، پنل لمسی و پلاریزه دارند که هر کدام از مواد مختلفی ساخته می شوند. اضافه کردن سطوح دیگر می تواند قابلیت خم شدن و تاشدن را محدود کند. همچنین حذف لایه ها منجر به مشکلات دیگر خواهد شد. مثلا با حذف پنل لمسی این صفحه ها غیر قابل استفاده در تلفن های هوشمند خواهند شد.
صفحه نمایش های تاشو در واقع نوع توسعه یافته ی صفحه نمایش های انعطاف پذیر هستند که در حال حاضر در بعضی از دستگاه های پوشیدنی، تلفن های هوشمند و تلویزیون ها استفاده می شوند. سامسونگ و LG از سال 2013 استفاده از صفحه نمایش های انعطاف پذیر AMOLED را آغاز کردند و در حال حاضر در پی استفاده از صفحه نمایش های تاشو در محصولات خود هستند.
صفحه نمایش های انعطاف پذیر که در محصولات منحنی شکل استفاده می شوند در حال حاضر رشد کافی را نداشته اند. اما پیش بینی می شود که در سال 2022 حدود 433 میلیون صفحه نمایش انعطاف پذیر تولید و استفاده خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه