تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۲ خرداد

Apple به عنوان یک برند با اندازه صفحه‌نمایش کوچک‌تر در گوشی‌های همراه، بی‌میلی خود با منطق "هر چه بزرگتر، بهتر" را حفظ کرده است. این در شعار آزار دهنده‌ی اولین فبلت Apple مدل iPhone 6 Plus با 5/5 اینچ اندازه مشهود است که در سال 2014 رونمایی شد و بعدا با کلمه‌ی "بزرگتر از بزرگتر" همراه گشت.
بی‌میلی سازنده‌ی iPhone در مشارکت در شور و شوق بزرگ‌تر شدن اندازه‌ی صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند، منجر به تولید رده‌ای از گوشی‌ها در این شرکت با نام iPhone SE شد. این گوشی دارای اندازه‌ی ۴.۷ اینچی است که به گمان بسیاری عدد طلایی اندازه‌ی صفحه‌نمایش‌های موبایل،‌حداقل در سال‌های گذشته بوده است. Apple قصد دارد ادامه‌ی تولید این "کوچکترین مدل iPhone" همراه با گل سرسبد استاندارد ۴/۷ اینچی و فبلت 5/5 اینچی را پیش ببرد. اما پیش‌بینی‌های تحلیلگران کاهش تقاضا برای گوشی‌ها در اندازه‌ی SE را در سال‌های پیش رو نشان می‌دهد. اگرچه فبلت‌ها در حال رشد بالاتری در بازار هستند.
تحلیلگر IDC آخرین پیش‌بینی‌های بازار گوشی‌های هوشمند را چهارشنبه اعلام کرد. بنابر این پیش‌بینی تا سال 2021 ظاهرا فروش دستگاه‌هایی با اندازه‌ی 4 تا 5 اینچ از پنل‌های بزگتر عقب خواهند افتاد. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود ۳۱۴/۲ میلیون دستگاه از iPhone SE در سراسر جهان به فروش برسد، اما تا سال 2021 تعداد این فروش به ۲۲۳/۳ میلیون کاهش خواهد یافت. در همین حال انتظار می‌رود بازار به طور مساوی بین دستگاه‌های 5 اینچ و کمتر از 5/5 اینچ تقسیم شود و دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش 5/5 اینچ و کمتر از 6 اینچ پیش‌بینی شده، فروش‌شان به ترتیب از ۵۹۳/۳ و ۵۵۸/۷ میلیون در سال جاری به ۷۳۱/۴ و ۷۴۹/۳ میلیون دستگاه تا سال 2021 برسند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه