ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ بهمن

به گزارش تماس نیوز، اینطور که کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی اعلام کرد، عبدالرضا نوروزی رییس اتحادیه صنایع لوح‌های فشرده و شبکه نمایش خانگی از متلاشی شدن صنعت لوح‌های فشرده و شبکه‌ی نمایش خانگی به دلیل سیاست دولت در صدور مجوز برای تلویزیون اینترنتی و ویدئوهای درخواستی خبر داد و با اشاره به مشکلاتی مثل تحریم و افزایش نرخ ارز گفت: تبعیض‌های به وجود آمده بین دارندگان مجوز VOD و تولیدکنندگان لوح‌های فشرده شبکه‌نمایش خانگی در حکم تیر خلاصی است که به تولیدکنندگان شبکه‌ی نمایش خانگی و صنعت لوح فشرده کشور زده شده است.
وی ادامه داد: با توجه تبعیض‌هایی که بین تولیدات شبکه‌ی نمایش خانگی و VODها شکل گرفته، صنعت شبکه‌ی نمایش خانگی که بالای ۲۰ کارخانه فعال در کشور دارد و هر یک چندین نیروی کار مستقیم و غیر مستقیم داشته، در حال متلاشی شدن است.
نوروزی که نائب رئیس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران نیز هست، با اشاره به اینکه صنعت لوح فشرده بیش از ۲۰ سال در ایران قدمت دارد و از سال ۱۳۷۸ با آمدن CD کار خود را در ایران آغاز کرده است، تاکید کرد: با آمدن اینترنت و پا گرفتن VODها انتظار می‌رفت که وزارت ارشاد امتیازی برای فعالان صنعت نمایش خانگی و لوح فشرده در نظر بگیرد که بتوانند به این حوزه ورود کنند اما تعلل در اعطای مجوز و تغییر دولت مانع این کار شد.
رئیس اتحادیه‌ی صنایع لوح‌های فشرده و شبکه‌ی نمایش خانگی تصریح کرد: هم اکنون شاهد هستیم که VODها فیلم‌های خارجی را با کمترین سانسور و حتی بدون آنکه آن‌ها را خریداری کنند روی سایت‌هایشان می‌گذارند و با توجه به تعاملات صورت گرفته با اپراتورها، حتی در مواردی دانلود این فیلم‌ها هم رایگان است. این در حالی است که هیچ یک از این امتیازات برای شرکت‌های نمایش خانگی تعریف نشده است. همین موضوع باعث بی‌اعتمادی به صنعت شبکه‌ی نمایش خانگی شده و باعث بروز تبعیض و عدم رقابت می‌شود.

وی افزود: دولت به ۵ اپراتور مجوز VOD داده که ۴ مورد آنها دولتی بوده و تنها یک اپراتور به تمام PAPها اختصاص داده شده و قرارداد آنها نیز یک‌طرفه و سنگین است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه