تکنولوژی
بهناز زادبخش۹:۳۵ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ خرداد

مایکل فارو که از تولید کنندگان پهپاد است می گوید :«در چند سال آینده یعنی ظرف یک تا چهار سال بعد،شاهد پیوندعلم رباتیک با  دنیای واقعی در ساخت پهپاد خواهیم بود. یعنی پهپادها می توانند برای شما کارهایی انجام بدهند. می توانند اشیاء را جابه جا کنند و یا به دست صاحبش برسانند و یا در مزرعه نقش مترسک را ایفا کنند و در برداشت محصول مورد استفاده قرارگیرند یا آنکه در ارتش به کار روند.»تولیدکنندگان میگویند با ساخت پهپاد درآینده شاهد تحولی درنقل وانتقال  هستیم.                                                                                       
برخی از پایگاهای  تجارت الکترونیکی  امروزه از پهپادها برای رساندن  کالا به دست مشتری در مناطق روستایی دور از دسترس  استفاده می کنند. مدیریت هواپیمایی فدرال در سال 2015 میلادی  اعلام کرد: اولین استفاده از پهپاد در ایالت متحده جهت تحویل دارو به درمانگاه روستایی در ویرجینیا صورت خواهد گرفت. جاش گارتنر،مدیریت ارشد شرکت تجارت الکترونیک چین ، «جی دی دات کام» ،میگوید:«مایلیم به حومه شهرها دسترسی پیدا کنیم.چون این مکان ها زیر ساختهای کافی ندارند و جاده ای برای رساندن بسته ها به دست مردم وجود ندارد . بنابراین حمل بار با کامیون گزینه خوبی نیست . پس به کمک پهپادها می توانیم بسته ها را مستقیما به دستشان برسانیم و بینشان توزیع کنیم.مردم درباره فناوری جدید و به خصوص اشیای پرنده مراقب هستند .برای همین در شهر های بزرگ ممنوعیت هایی وجود دارد. و یک دلیل برای رفتن به سمت روستا ها هم همین است .مساله امنیت در این زمینه حائز اهمیت بوده که مستلزم قانون است. و برای تولید کنندگان صنعت پهپاد، سرمایه گذاری اندک دولت برای ساخت و عر ضه این صنعت به بازار کاری از پیش نمی برد .از اینرو برای جلوگیری از بروز حوادثی نظیر برخورد پهپاد با هواپیماها  نیازمند وضع قوانین خواهد بود. اتحادیه صنف دارو جهت انتقال دارو و تلفن همراه به زندان از پهباد بهره می برد . وضع قوانین امنیتی مشخص،صرفا  برای محافظت از مراکز نظامی و هسته ای نیست بلکه به بازار صنعت پهباد سازی هم کمک زیادی می کند.                               
داگلاس جانون ،(معاون سیاست فن آوری) در انجمن کاربران فن آوری در این باره میگوید:«محور بحث درباره قوانین و مقررات ،مساله امنیت است می دانیم که فن آوری می تواند امنیت را افزایش بدهد همانطور که امنیت ماشین ها و جاده ها  را افزایش داده است. در مورد پهپاد ها هم مساله فعلی همین است. یکی از فن آوری ها حصار جغرافیایی نام دارد، که محدوده ای برای پرواز یک پهپاد را تعیین می کند. وقتی به بازار در حال رشد پهپادها نگاه می کنیم ،میبینیم که برای استفاده از این فن آوری به مقررات نیاز داریم. برای اینکه این کار به شکل ایمن انجام شود به قوانینی نیاز داریم. با اینکار برای برنامه های بلند مدت و رشد صنعتی هم اطمینان خاطر فراهم می شود.»گردش مالی بازار جهانی پهپادها، اکنون نزدیک به 2 میلیارد یورو تخمین زده  می شود و انتظار می رود که این رقم  تا سال 2020 به رقمی معادل 110 میلیارد یورو بر سد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
امید
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ خرداد
مطلب جالبی بود ممنون
ارسال دیدگاه