تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

کاغذ یکی از جنس هایی است که همه جا  هست ، اما پتانسیل زیادی دارد . در گذشته میدیدیم که برای ساخت باتری های اوریگامی و حتی ابزار خطایاب استفاده میشد . حالا محققان از آن به عنوان پایه ی چیزی به نام paperID استفاده میکنند ، پروژه ای که از برچسب های ساده ی RFID استفاده میکند تا ویژگی هوشمند بودن را اضافه کند .


این ایده که توسط محققان دانشگاه واشنگتن ، موسسه ی  تحقیقات دیزنی و دانشگاه کارنیج ملون طراحی شده ، ساده است و از برچسب های ارزان و در دسترس RFIF استفاده میکند . این برچسب ها برای کار نیازی به باتری ندارند و  هر کدام دارای تعیین کننده ی هویت خاصی هستند . یک دستگاه که  در جایی که برچسب ها استفاده میشوند قرار گرفته است و قادر به تشخصیص هر کدام است . کاربران میتوانند با توزیع مسیر های سیگنال بین برچسب و خواننده با آن ارتباط برقرار کنند که این میتواند با اعمال ساده ای همچون پوشاندن ، کشیدن و تکان دادن دست در قسمت جلویش میسر میشود . این سیستم از الگوریتم های انتخابی استفاده میکند تا بفهمد یک سیگنال چطور از هم گسسته میشود ، و این کار را به عنوان یک فرمان تشخیص میدهد . این برچسب ها بسیار ارزان هستند ، هر کدام 10 سنت . و حتی ممکن است کاربران خودشان آنها را با الگوهای آنتن ساده ی نقاشی  روی یک تکه کاغذ و مرکب هدایت کننده بسازند . به جایش میتوانند از آن یک چاپگر استاندارد با مرکب ذره ای نانو ی نقره ای بسازند . این تکنولوژی پتانسیل این را دارد تا فراگیرنده تر از چیزی باشند که اول به نظر میرسند ، با تنظیمات مختلف برچسب ها که هر چیزی را فراهم میکنند ، از کلید خاموش و روشن تا کشوی لغزنده . برای مثال ، قرار دادن چند برچسب با هم در الگوهای دایره شکل امکان ساخت یک دستگیره ی قابل تنظیم را میدهد . امکان استفاده در دنیای واقعی بی نهایت هستند - میتواند برای هر چیزی استفاده شود از امتحان های کلاس گرفته تا نتایج فوری و کنترل موزیک . در حالیکه محققان از کاغذ به عنوان پایه ای برای تکنولوژی paperID استفاده میکنند ، این ایده میتواند روی جنس های دیگر هم اجرا شود .
محقق آلنسون سمپل گفت " در نهایت این تکنیک ها میتوانند به چیزی فراتر از کاغذ و محدوده ی وسیعی از جنس ها و کاربرد ها برسند . هیجان انگیز است که paperID روش جدیدی برای اتصال دنیای واقعی و مجازی را با قیمت پایین و مواد در دسترس امکان پذیر میکند " محققان کارشان را در کنفرانس CHI 2016 موسسه ی حسابگری ماشینی   در سن هوزه ی کالیفرنیا، این هفته ارائه دادند .

برچسب هاTagging paper
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حذف عبارت جستجو شده در ویندوز