ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ آبان

مدیرگروه خدمات و محتوای الکترونیکی در پژوهشکده فناوری اطلاعات تاکید کرد که به دنبال تجهیز سازمان ها به سیستم‌های اطلاعاتی، ضرورت توجه بهنگام به حسابرسی فناوری اطلاعات وجود دارد.
نسرین دسترنج در کارگاه آموزشی یک روزه حسابرسی فناوری اطلاعات (IT Audit) که صبح امروز (اول آبان ماه) در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد، ضمن ارائه تعریفی از حسابرسی فناوري اطلاعات اظهار کرد: حسابرسی فناوری اطلاعات زیرمجموعه ای از حسابرسی است که به عنوان یک حوزه جدید در کنار انواع حسابرسی ­های عملکرد، مالی و قانونی مورد توجه است.
وی با بیان اینکه رویکردهای مختلف این موضوع هنوز نوپا است، ادامه داد: ارزیابی کنترل های داخلی  و ریسک ها، توجه به تمامي گام هاي لازم در حسابرسي شامل انتخاب موضوعات، تعريف معيارها، ارزيابي شواهد، مستندسازي و مديريت ريسك ها، تهيه مستند كامل حسابرسي فناوري اطلاعات كه جزييات فرايند حسابرسي، يافته­ هاي حسابرسي و نتايج حسابرسي در آن آمده باشد و همچنين توجه به شايستگي هاي كافي تيم حسابرسي، از الزامات انجام حسابرسي فناوري اطلاعات است.
وي اضافه كرد: فهم سازمان و كنترل هاي داخلي آن اولين قدم در حسابرسي سازمان است و حسابرس باید رويه ­هاي ارزيابي ريسك را براي فهم مولفه ­هاي كنترل داخلي انجام دهد.
مدیرگروه خدمات و محتوای الکترونیکی در پژوهشکده فناوری اطلاعات، با بيان اينكه کنترل هاي مربوطه به دو دسته عمومی و برنامه هاي كاربردي قابل تفكيك است، افزود: كنترل ها تركيبي از روش ها، سياست ها و رويه ­هايي هستند كه حفاظت از دارايي هاي سازمان، دقت و قابليت اعتماد ركوردها و پايبندي عملياتي به استانداردهاي مديريتي را تضمين مي­ کنند.
دسترنج تاکید کرد: با توجه به نوپا بودن حسابرسی فناوری اطلاعات و اهمیت این موضوع، لازم است برنامه‌ریزی منسجمی برای راه­ اندازی و گسترش این مقوله و دوره­ های آموزشی مربوطه در کشور صورت پذیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه