گوناگون
بهناز زادبخش۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

باغ وحش برلین، اپلیکیشن جدیدی را طراحی نموده که بازدیدکنندگان به کمک آن می توانند اطلاعات بیشتری را درباره حیوانات بدست آورند. این اپلیکیشن بوسیله فرستنده هایی که در محیط نصب شده اند کار می کنند.
به عنوان مثال زمانیکه یک بازدید کننده تلفن همراهش را به سمت یکی از حیوانات مانند گوریل، پلنگ، فیل، پنگوئن و... می گیرد، اپلیکیشن مورد نظر به صورت اتوماتیک اطلاعات را برای کاربر ارسال می کند.
این اپلیکیشن همچنین  بازدید کنندگان را از زمان غذا خوردن حیوانات و راه رفتن در محوطه توری شکل مطلع میکند.
"توبایس گروتر"، مدیر رسانه های اجتماعی باغ وحش برلین می گوید: «ما فرستنده ها را در کنار بعضی از قفس های حیوانات قرارداده ایم. هنگامیکه اپلیکیشن روشن است، فرستنده های کوچک نصب شده سیگنالهایی را به تلفن همراه شخص می فرستند. سپس اطلاعات مربوط به حیوانی که در نزدیکی آن محل است، بر صفحه گوشی ظاهرمی شود.»
باغ وحش برلین یکی از بزرگترین باغ وحش های اروپا به شمار می رود و اکنون بیش از ۲۰ هزار حیوان را در خود جای داده است. هر سال بیش از ۳ میلیون بازدید کننده از سراسر دنیا از این باغ وحش بازدید می کنند. برخی از گردشگران نیز از این اپلیکیشن استفاده کرده اند.
یکی از بازدیدکنندگان باغ وحش می گوید: «اپلیکیشن واقعا کاربردی است. زیر انگشتانتان اطلاعات جدیدی را می بینید. فکر میکنم تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته است و افراد به جای باز کردن کتاب و نگاه کردن به یک ورق کاغذ، نیازمند دریافت سریع اطلاعات از طریق انگشتانشان هستند.» برای استفاده از این اپلیکیشن باید بلوتوث گوشی همراه را روشن کنید.
استفاده از این اپلیکیشن رایگان است و بر اساس توافق مسئولان باغ وحش، هیچگونه تبلیغی بر روی آن قرار نمی گیرد.

"نیکول اسکات" پایه گذار موسسه "موبایل گیکس دات کام"، درباره تکنولوژی دریافت اطلاعات از طریق گوشی همراه می گوید: « تکنولوژی دریافت امواج از طریق گوشی همراه، به معنای این است که شما در نزدیکی منبع اطلاعات هستید و آنرا دریافت می کنید. این پایه فنآوری  باعث دریافت شکل گیری امواج می گردد. که از مدتها قبل در شکلهای گوناگون ظاهر شده است. گردشگران از ۲۰ سال پیش از این فنآوری بهره جسته است.  اما اکنون استفاده از آن با بهره گیری از" تلفن هوشمند" آسان ترشده است. شما می توانید درباره هر چیزی اطلاعات چند جانبه ای را بدست آورید.»
امیدواریم فن آوری جدید بتواند جایگزین خوبی برای صنعت گران قیمت چاپ در موزه ها بوده و تجربه ای غنی برای بازدیدکنندگان به همرا داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه