گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ شهريور

شرکت انگلیسی Smarter دوربین به خصوصی برای یخچال و فریزر توسعه داده است که توسط یک اپلیکیشن در تلفن همراه کنترل می شود. به کمک این دوربین کاربر می تواند میزان غذا در یخچال و مدت نگهداری محصولات را کنترل کند.
توسعه دهندگان Smarter نام دوربین خود را FridgeCam گذاشته اند. با این اختراع کاربر هر زمان می تواند محتویات یخچال و فریزر خود را ببیند و همچنین این برنامه به کنترل تاریخ انقضا محصولات موجود در یخچال نیز کمک می کند. یکی از ویژگی های مفید دیگر این برنامه ارائه ی دستورالعمل های آشپزی با مواد موجود در یخچال است.
قیمت دوربین Self-camera FridgeCam به مقدار 127 دلار است که به طور قابل توجهی پایین تر از هزینه‌ی یخچال های هوشمند است. گفتنی است شرکت Smarter باز هم تجربه های دیگری را در خصوص توسعه‌ی لوازم خانگی هوشمند نظیر چایساز iKettle دارد. این دستگاه به شما امکان می دهد تا آن را با استفاده از گوشی هوشمند از هر کجا، در راه بازگشت به خانه و یا خارج شدن از رختخواب روشن کنید.
شایان ذکر است که مشکل فساد و هدر رفت غذای "اضافی" یخچال ها برای ساکنان این سیاره به مشکلی حاد تبدیل شده است. به طور خاص، خانواده های بریتانیا در طول یک سال حدود 900 دلار آمریکا را به خرید مواد غذایی اختصاص می دهند و سالانه حدود 1.3 میلیارد تن مواد غذایی به سادگی به زباله تبدیل می شود. به گفته‌ ی سازمان ملل متحد، زیان های اقتصادی دور ریز مواد غذایی به 310 تا 680 میلیارد دلار در سال می رسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه