گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۴ مهر

به گزارش مهر، با افزایش شدید تعداد پهپادهای در حال پرواز در جهان باید تا ۱۵ سال آینده مسیرهای پروازی مشخص و سیستم کنترل ترافیک برای آنها به کار گرفته شود.
به نقل از یاهونیوز، گزارشی که توسط دولت انگلیس در زمینه الزامات مدیریت پهپادها تهیه شده نشان می دهد که با افزایش تعداد این پرنده های بی سرنشین قانون گذاری در مورد شیوه پرواز آنها ضروری خواهد شد و همان طور که پروازهای تجاری خطوط هواپیمایی از قواعد و مسیرهای پروازی مشخص تبعیت می کنند، پروازهای پهپادها نیز باید از قواعد دقیقی برخوردار باشند.
بر همین اساس باید ظرف ۱۵ سال آینده، خطوط پروازی و سیستم های کنترل هوایی برای مدیریت نحوه حرکت پهپادها ایجاد شود تا آنها در مسیرهای مشخص از قبل تعیین شده حرکت کنند و تابع دستورات سیستم های ترافیک هوایی باشند.
در گزارش یادشده محدودیت هایی که باید بر نحوه حرکت پهپادها اعمال شود نیز مشخص شده و سقف پروازی و حداکثر سرعت قابل پیمایش توسط آنها نیز پیشنهاد شده است. انتظار می رود طی یک دهه آینده استفاده از پهپاد برای تحویل کالا و حتی حمل و نقل مسافر نیز توسط شرکت هایی مانند آمازون و اوبر به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه