تکنولوژی
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

یک تیم تحقیقاتی از موسسه تکنولوژی Chiba ژاپن، روباتی منحصربفرد را طراحی و در کنفرانس بین المللی IEEE/RSJ که در مورد ربات و سیستم های هوشمند برگزار می شود، معرفی کردند. این ربات قادر هست همانند دوربین کروی Explorer پرتاب شود. اما تفاوت از اینجا آغاز می شود که پس از فرود آمد، این ربات با استفاده از پاهای مکانیکی اش تبدیل به یک چهارپای چابپ و سریع می شود. در واقع ایده طراحی این روبات چیزی شبیه به روبات Droideka سری جنگ ستارگان البته بدون توپ های لیزری می باشد.
این ربات QroSS نام داشته و از یک پوسته محافظ 30 سانتی متری بهره می برد. این پوسته در اکثر مواقع به عنوان جذب کننده ضربات عمل می کند. همچنین به علت عملکرد غیر وابسته پاها نسبت به بدنه، این ربات می تواند سطوح ناهموار و دشوار را با سرعتی نزدیک به 0.1 متر در ثانیه طی کند، بدون اینکه ترسی از زمین خوردن داشته باشد.
اما حتی اگر ربات زمین بخورد هم، پوسته محافظ ضربات را جذب کرده و جلوی آسیب دیدن اجزای مکانیکی درونی را می گیرد. از این ربات می توان در ماموریت های واکش سریع، نظیر هدایت تیم های امدادی به مناطق حادثه دیده استفاده کرد.
وزن مدل اولیه کنونی این ربات 2.5 کیلوگرم است اما طراحان قول داده اند وزن آن را در هنگام تولید انبوه به مراتب کاهش خواهند داد. هنوز مشخص نشده که این ربات چه زمانی تولید خواهد شد.

برچسب هاExplorerDroidekadrone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سوئد پرواز پهبادهای دوربین‌دار را ممنوع می‌کند