گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۱ دي

همانطور که می‌دانیم Apple در ساخت iPhone و iOS اولیه به چندین رویکرد متفاوت توجه داشته، اما اطلاعات بیشتری در زمینه‌ی نمونه‌های اولیه‌ی از دور خارج شده‌ی این شرکت در اختیار نداشتیم. حال سایت Sonny Dickson تصاویر و ویدیوهایی را منتشر کرده که مدعی است نسخه‌ی اولیه‌ی iOS به نام AcornOS را به نمایش می گذارد که با استفاده از یک Click Wheel، رابط تلفن را هدایت می‌کند. صفحه نمایش در این سیستم به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش پایینی نرم‌افزار Click Wheel و قسمت بالایی رابط کاربری با ساختار منویی دقیقاً شبیه iPod در خود دارد. در این منو، علاوه بر گزینه‌های آشنای Music و Games، لینک‌هایی جهت شماره‌گیری یا SMS نیز مشاهده می‌شوند که امکان برقراری تماس یا ارسال پیام را برای کاربر فراهم می‌سازند.
بنا بر گزارش سایت Dickson، وجود پتنت سال ۲۰۰۶ Apple، دستگاهی با قابلیت چندلمسی همراه با Click Wheel انتخابی را نشان می‌دهد که بر تصاویر و ویدیوها صحه می‌گذارد. در سال ۲۰۰۵، زمانی‌که استیو جابز iPhone اولیه را طراحی ‌کرد، دو گزینه‌ی اصلی را در نظر گرفت: یا iPod را توسعه دهد، یا OS X را محدودتر نماید. به منظور دانستن آنکه کدام طرح نتیجه بهتری را در پی دارد، تیم‌های iPod و Macintosh را بر علیه یکدیگر شوراند که این تیم‌ها به ترتیب توسط Tony Fadell و Scott Forstall  مدیریت و اجرا می‌شد. در نهایت نتیجه‌ی این تلاش‌ها AcornOS بود که البته نتوانست چندان موفق باشد.
گفتنی است، بزرگ‌ترین مشکل موبایل مبتنی بر iPod، کوچک بودن صفحه نمایش و Click Wheel سخت‌افزاری بود و آنها نتوانسته بودند خلاقیت کافی را به کار گیرند. چراکه می‌خواستند از Click Wheel برای وارد کردن اعداد یا متن استفاده نمایند.

برچسب هاiPhoneAppleClick Wheel
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟