گوناگون
الناز فرجی۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور

در سالهای اخیر زمان زیادی صرف بررسی آینده ی اتومبیل شده است. ولی بعضی ها چنین چشم اندازی دارند که یک دوچرخه میتواند در طراحی و تکنولوژی قدم بردارد و به جلو برود. یک دوچرخه ی جدید از برخی از فکر های پیشرویی که در ماشین های الکتریکی جدید دیده شده استفاده میکند تا وسیله ای ارائه دهد که ممکن است مرحله ی جدیدی در دو چرخه ها باشد . این وسیله eff you see eye ، (fuci) نامیده میشود اما اجازه ندهید اسم ناجورش شما را گول بزند، این دوچرخه یک کار هنری است.  این دوچرخه ی الکتریکی که توسط رابرت اگر ، مدیر اجرایی خلاق specialized bikes طراحی شده ، با چند اینچ ساده شده و چارچوب به شدت نازکی را به وجود آورده که با این حال با تزئینات قوی همراه است. برای مثال در چارچوب دوچرخه ، اگر یک صندوق کوچک قرار داد تا ژاکت یا دیگر لوازم را حمل کنید.


نام fUCI یک اشاره ی شوخ به UCI ، بدنه ی کنترل کننده ی ورزش های دوچرخه سواری در دنیا ، که استاندارد های سنگینی برای تعیین دوچرخه هایی که به رقابت وارد میشوند دارد . این دوچرخه با باتری لیتیومی همراه است که میتواند با فشار یک دکمه ی بزرگ نقره ای کنده یا عوض شود،  ایستگاه بار انداز این دوچرخه همچنین شامل یک پنل خورشیدی است که به کسی که میراند این امکان را میدهد تا در مکان هایی که دور است و نیروی برقی وجود ندارد دوچرخه اش را شارژ کند . این دوچرخه همچنین میتواند به روش قدیمی شارژ شود، با پدال زدن ، اگر زمان برای شارژ جدید نداشته باشید.


جالب ترین بخش fuci تلاش برای ساختن نوعی دوچرخه ی هوشمند با قرار دادن تلفن همراه هوشمند کسی که میراند در مرکز طراحی وسیله است. اگر در صفحه ی ارائه ی دوچرخه مینویسد : " ایده به این صورت بود که تلفن همراه شما دوچرخه تان را به حرکت در آورد . هر چیزی از خاموش کردنش گرفته ؛ اگر میخواهید قفلش کنید . تا برنامه ریزی کردن مسیر حرکت ، یا پیشنهاد کردن مسیر های فرعی اگر میخواهید به مکان خاصی برسید . این وسیله میداند که چه زمانی تاریک میشود و بنابراین چراغ ها را روشن میکند ؛ به شما میگوید که چه زمانی فشار تایر پایین است یا اگر ماشینی به شما زیادی نزدیک شود حس کرده و هشدار میدهد . " در آخر این دوچرخه محفظه ی خاصی برای تلفن همراه هوشمند شما در وسط دسته ی دوچرخه دارد که با شیشه ی جلو ی بتمن فرمی محافظت میشود .


و با این که 6 ماه طول کشید تا اگر چنین ایده را بسازد، دوچرخه هنوز با تمام تکنولوژِ ی ای که قول داده شده آماده نیست چون این ایده بیشتر روی طرح تمرکز کرده نه نرم افزار . هنوز وسیله ای نیست که آماده ی جاده باشد اما حتی اگر این شکلی است که دوچرخه های هوشمند آینده خواهند داشت، تلسا و دیگران از آنچه انتظار میرفت رقیب های بیشتری خواهند داشت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پرچمدار جدید گوشی های Meizu Pro 6