گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ فروردين

در بین سوالات بدون پاسخ در خلال رسیدگی به شهادت مارک زاکربرگ در کنگره‌ی آمریکا که در هفته‌ی گذشته انجام شد، مدیرعامل فیسبوک وقتی از وی پرسیده شد که آیا حاضر به تغییر مدل کسب‌وکار این سرویس به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران است، کمی گیج به نظر می‌رسید. با توجه به اینکه کلکسیون اطلاعاتی فیسبوک توجهات زیادی را از منظر امنیتی به خود جلب کرد، اما گزارش جدیدی نشان می‌دهد که چرا ما باید نگران نحوه‌ی استفاده‌ی آن از اطلاعات برای تاثیرگذاری بر رفتارمان باشیم.
Intercept ادعا می‌کند اخیرا سندی به دست آورده که خدمات جدید ارائه شده به مشتریان تبلیغات فیسبوک را توصیف می‌کند.
با هدف ارائه‌ی تبلیغاتی فراتر از micro-targeting (در آن با استفاده از اطلاعات مشتریان، علایق‌شان توسط افراد ذینفع شناسایی‌شده، سپس روی افکار و اعمال این مشتریان تاثیر می‌گذارد) که مبتنی بر چیزهایی است که از گذشته و امروز شما می‌دانند، این شبکه‌ی اجتماعی با به کارگیری هوش مصنوعی می‌تواند چیزهایی که شما می‌خواهید در آینده انجام دهید را یش‌بینی کند – و این به مشتریان تبلیغات شرکت فرصت مداخله و تاثیرگذاری بر چگونگی رفتار شما را در آینده می‌دهد.
بنابر این گزارش‌ها، فیسبوک در حال استفاده از تکنولوژی FBLearner Flow برای هدایت این ابتکار جدید است. این قابلیت در سال ۲۰۱۶ به عنوان قدم بعدی فیسبوک در یادگیری ماشین معرفی شده بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه