تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ دي

تلویزیون، تلفن و بسیاری از اختراعات بزرگ دیگر، قبل از آنکه به تولید انبوه برسند مورد تمسخر قرار می گرفتند. این یک سناریوی  محتمل نیست، در لیست زیر می توانید اختراعات عجیب و غریبی که در سال 2015 صورت گرفته اند را مشاهده کنید. این محصولات بر پایه موفقیت های تجاری انتخاب نشده اند، بلکه هدف از انتخاب آن ها این است که تفکر آزاد را گسترش دهیم.

وان آب داغ
ازجمله اختراعاتی که می توان آن را به عنوان بهترین و یا شاید بدترین لوازم جانبی اختراع شده معرفی کرد می توان به تصفیه ترکیبی آب و وان آب داغ در بسته بندی های قابل حمل اشاره کرد. این وان قابل حمل از الیاف پارچه ای ساخته شده است و کشش بالایی دارد. همچنین می تواند 2 نفر را همراه با 50 گالن (189 لیتر) آب گرم یا سرد را در خود جای دهد. ممکن است که همه افراد نتوانند از آن در خارج از خانه استفاده کنند اما واقعا آب را گرم می کند و حامیان زیادی در کمپین HydroHammock پیدا کرده است.

تلگراف شیطانی
ممکن است که همه نتوانند در اطراف خانه خود از آن استفاده کنند اما دانشمند دیوانه ما می خواهد این کار را انجام دهد. Protopiper یک وسیله افراطی برای تفنگ نواری است که می توان از آن به عنوان یک ابزار طراحی سه بعدی برای ساخت مدل های مختلف قاب استفاده  که با لولای در، بلبرینگ و محور ساخته شده است که می توان از آن برای باز کردن درب، زیر شلواری و دیگر حرکات استفاده کرد.

پنکیک چاپ شده
یک بار دیگر یک پرینتر سه بعدی شگفت انگیز و در زمان خود عجیب و غریب برای ساخت اشیاء ساخته شده است. ازجمله چیزهایی که اکنون با پرینتر سه بعدی ساخته می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد: گیتار، چمن زن، خودروهای سوپر اسپرت، هواپیماهای بدون سرنشین،  موتورهای جت، دندان، مو، منقار پرنده، شاخ کرگدن و پنکیک، بله پنکیک. با توجه به ماهیت مسطح خروجی آن، این محصول که PancakeBot نام دارد از لحاظ فنی شبیه یک پرینتر سه بعدی نیست اما از همان فرآیند برای طراحی بر روی کامپیوتر و تغذیه دستگاه استفاده می شود. این محصول هنوز به تولید انبوه نرسیده است و فعلا شما باید پنکیک خودتان را بخورید.

تندروی صوتی
چه وقت ایده های هوشمند، ایده های هوشمندی نیستند؟ این محصول می تواند پاسخ سوال شما باشد. محصولی که می خواهیم معرفی کنیم Forgigs نام دارد. چه اتفاقی می افتد وقتیکه  شما 5 آمپی فایر، 16 بلندگو و دو ساب 11.8 اینچی را در انومبیل کوچکی در اطراف خود ببینید. خروجی این دستگاه 5720 W  و 150 دسی بل است و کل فضای ماشین را اشغال می کند و جایی برای گذاشتن بار در صندوق عقب نمی ماند.

نوشتن بر روی دیوار
این روزها این رویداد که فردی قلمی به دست بگیرد و برای دریافت کارت اعتباری یا چیز دیگری درخواستی بنویسد کم کم نادر می شود. حتی نامه هایی که قبلا با قلم نوشته می دند اکنون جای خود را به دست گاههای تایپ داده اند. درنتیجه دست خط بخش زیادی از افراد به سمت ناخوانایی می رود به همین دلیل نوشتن مطالب بوسیله ماشین به سبک و فونت خاص ارزش خود را پیدا می کند. مسلما این ربات می تواند با ابزاری که دارد دست خط افراد مشهور را تقلید کرده و با خط آنها بنویسد.

میخکوب
Patrick Priebe یک فناوری از کتاب های داستانی را به واقعیت تبدیل کرده است. همه چیز از تیراندازی مرد عنکبوتی در ستاره مرگ شروع شد. او در مدت این چند سال با خلاقیت خود و استفاده از لیزر برای جلوگیری از نوسان ها یک چکش دقیق برقی اختراع کرده است. متاسفانه یکی از مشکلاتی که این دستگاه دارد این است که فقط برای عبور از ماده های ترم طراحی شده است و قدرت کافی برای عبور از سطح های سخت را ندارد.

چتر دوچرخه
دوچرخه سواری در زمانی که باران می بارد ایده خوبی نیست، به همین دلیل یک چتر و سایبان روشن اختراع شده است که دوچرخه سوار می تواند در روزهای بارانی بدون اینکه خیس شود از دوچرخه سواری خود لذت ببرد. اگر هنگام باران بادی نوزد ایده خوبی است اما اگر باران همراه با باد باشد مقداری مشکل بوجود می آید. LeafxPro ادعا می کند که به لطف طراحی آیرودینامیک آن  در مقابل باد هم مقاوم است، اما به نظر می رسد که تمرکز آنها بیشتر بر روی خیس نشدن دوچرخه سوار بوده است.

لامپ معلق
اگر به گذشته نگاه کنید ممکن است از خود بپرسید که انسان چگونه توانسته است که بدون صفحات مغناطیسی دوام بیاورد. از قطارهای با سرعت 500 کیلومتر در ساعت گرفته تا هاوربردها و بلندگوهای بلوتوثی و خیلی از وسایل دیگر در ساخت آنها از این صفحات مغناطیسی استفاده شده است. اکنون لامپ هم به این گروه از وسایل پیوسته است. Flyte لامپی نورانی است که آزادانه در بالا و پایین شناور می شود. در این وسیله از شارژ بی سیم استفاده شده است.  کسانی که در مورد علمی بودن این کار تردید دارند توجه داشته باشند که از این پایه می توان به عنوان پد شارژ برای شارژ بی سیم گوشی های خود استفاده کرد.

این لیست به هیچ وجه کامل نیست  و چیزهای زیادی از قبیل یک دستگاه پخش موزیک عمودی، یک مخزن لوکس، وسیله ای که باعث می شود مانند یک ماهی مرده به نظر برسد و از آن به عنوان طعمه در ماهی گیری استفاده کرد، یک دستگاه برای آب پز کردن تخم مرغ، یک گوشی هومشند برای کنترل گهواره و خیلی چیزهای دیگر را جا انداخته ایم.
به نظر شما چه ابزار دیگه ای می توانند در این لیست قرار بگیرند؟ نظرتان در مورد امسال چیست؟ خوشحال می شویم که نظر شما را در این مورد بدانیم.


برچسب هاinventionsoddest
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
محمود
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ بهمن
مطالب بسیار جالبی بود با تشکر از شما
ارسال دیدگاه