نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

روزنامه وال استریت ژورنال در روز دوشنبه به نقل از یکی از منابع دولت اعلام کرد کمپانی توییتر، دسترسی مقامات آمریکایی در زمینه تجزیه و تحلیل داده اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی را، مسدود کرد.
این کار با همکاری شرکت Dataminr به جهت جمع آوری اطلاعات از نشریات اجتماعی برای شرکت های خصوصی و تجزیه و تحلیل داده ها برای رونق کسب و کار، انجام گرفته است.
در طول دوسال گذشته این شرکت با همکاری سازمان اطلاعاتی آمریکا به تجزیه و تحلیل پست های منتشر شده کاربران اطلاعاتی در خصوص خطر احتمالی حملات تروریستی، شورش ها و دیگر رویداد های بالقوه مهم می پرداخته است.
با توجه به این گزارش، سازمان اطلاعات ایالات متحده آمریکا با کمک این شرکت به اطلاعات در مورد حملات تروریستی پاریس در ماه نوامبر قبل از وقوع و بدست آوردن پیام بمب گذاری بروکسل در ماه مارس 10 دقیقه قبل از وقوع، دست یافته بوده است.
توییتر اعلام کرده از این پس اطلاعات قرار داده شده در شبکه های اجتماعی برای عموم در دسترس خواهد بود و مقامات امنیتی می توانند مانند یک کاربر معمولی و با باز کردن صفحات به اطلاعات دست یابند.
به گفته پیتر سایر کارشناس حفاظت داده ها از موسسه فناوری جورجیا (ایالات متحده آمریکا)؛ شرکت های آمریکایی تنها زمانی به اطلاعات شبکه های جاسوسی دست پیدا می کنند که کار از کار گذشته است.
لازم به ذکر است محدودیت های اعمال شده توسط توییتر بر روی همکاری این کمپانی با شرکت Dataminr تاثیری نخواهد گذاشت و این شرکت دارای 5 درصد از سهام توییتر در زمینه تجارت خصوصی می باشد.

برچسب هاSoftwareTwitter
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

توییتر بخش هوش مصنوعی خود را با استخدام فردی کلیدی استارت خواهد زد