موبایل و تبلت
رضا حسن زاده۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان

اپل ساعاتی پیش نسخه‌ی ۸.۱.۱ سیستم عامل آی‌اواس را برای تست و آزمایش توسط توسعه‌دهندگان عرضه کرد.
آی‌اواس ۸ نخستین بار در تاریخ ۲۶ شهریور به طور عمومی در اختیار کاربران قرار گرفت. مدت زیادی از این عرضه نگذشته بود که اپل آپدیت ۸.۰.۱ را عرضه کرد؛ اما نصب‌کردن این آپدیت موجب پیش‌آمدن مشکلات متعددی نظیر قطع‌شدن ارتباط دستگاه با سیمکارت می‌شد. برای حل این موضوع اپل به سرعت دست به کار شد و آپدیت ۸.۰.۲ را به فاصله‌ی کمی از این اتفاق در اختیار کاربران قرار داد.
پس از آن که آب و تاب مشکلات آپدیت‌های اخیر فروکش کرد، اپل آی‌اواس ۸.۱ را که پشتیبانی نرم‌افزاری از اپل پی و بهبود باگ‌های مختلفی را به همراه داشت منتشر کرد. طولی نکشید که جیلبریک آی‌اواس ۸ تا ۸.۱ نیز از راه رسید و خاطره‌ی تلخ چند آپدیت اخیر از ذهن بسیاری از کاربران شسته شد. البته روند خود جیلبریک نیز بارها کاربران را کلافه کرده و قرارگیری دستگاه در بوت‌لوپ تبدیل به شایع‌ترین پیشامد بر روی آی‌دیوایس‌ها شده بود. اما خوشبختانه جامعه‌ی جیلبریک به طور پویایی فعالیت داشت و عرضه‌ی چندین آپدیت متوالی موجب کمترشدن قابل توجه این مشکلات شد.
فعلاً مشخص نیست که باگ‌هایی که از آن‌ها جهت جیلبریک‌کردن آی‌اواس ۸ استفاده شده است در نسخه‌ی ۸.۱.۱ رفع شده‌اند یا نه. در روزهای آینده لیست کامل تغییرات آی‌اواس ۸.۱.۱ را به انضمام جواب این سوال که این نسخه را می‌توان جیلبریک کرد یا نه به اطلاعتان خواهیم رساند. اما توصیه‌ی ما این است که اگر قصد جیلبریک‌کردن دستگاه مجهز به آی‌اواس ۸ خود را دارید، بهتر است ریسک نکنید و پیش از سر رسیدن نسخه‌ی ۸.۱.۱ این کار را انجام دهید. نخستین قدم برای این کار ریستورکردن دستگاه به کمک فایل خام نسخه‌ی ۸.۱ است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آموزش جیلبریک آی او اس 8