تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۴ تير

از امروز کاربران پروژه فای گوگل (که اینترنت را از طریق امواج وای فای عمومی عرضه می کند) هنگامی که در خارج از کشور آمریکا هستند، سرعت 10 تا 20 برابری را نسبت به گذشته تجربه خواهند کرد. این دستاورد در پی یک قرارداد با شرکت Hutchinson Whampoa در بریتانیا حاصل شده است.
همچنان که پروژه فای هزینه ارتباطات موبایل برای مصارف خانگی را کاهش داده است، اما سرعت آن در خارج از کشور مورد رضایت نبوده است. در گذشته سرعت رومینگ برای خارج از کشور محدود به 256 کیلوبیت در ثانیه بود تا گوگل از عرضه سرویس مطمئن به کاربرانی که به خارج از کشور سفر کرده اند، خیالش آسوده باشد.
اما از امروز در 135 کشور جهان، اینترنت با همان نرخ 10 دلار آمریکا به ازای هر گیگابایت محاسبه می شود و همچنین پوشش دهی آنتن ها نیز افزایش خواهد یافت. البته همچنان برای وصل شدن به سرویس فای باید یک گوشی موبایل منطبق با آن داشته باشید.
از نظر شرکت بریتانیایی طرف قرارداد با گوگل نیز یک بازی برد-برد انجام شده است. کاربران این شرکت هم اکنون می توانند از رومینگ در کشور آمریکا بهره ببرند و اضافه شدن یک اپراتور آمریکایی به لیست می تواند برای کاربران احتمالی جذاب باشد.

برچسب هاFigoogle
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Facebook با همکاری Google مدیریت بسته‌های جدیدی برای JavaScript راه می‌اندازد