سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲ ارديبهشت

کامپیوتر های Microsoft مجهز به چیپست های ARM تا سه ماهه ی چهارم سال جاری به بازار عرضه نخواهند شد. این خبر به نقل از مدیر این کمپانی در آخرین گزارش وب سایت The Verge منتشر شده است.
Microsoft در سال گذشته در مورد برنامه های خود اعلام کرد قصد دارد تمامی برنامه های های دسکتاپ ویندوز را به پردازنده های ARM انتقال دهد.
این شرکت قصد دارد تا برنامه های خود را برای نسخه ی Windows 10 گسترش دهد. مزیت اصلی پردازنده ها با معماری ARM مصرف بسیار پایین انرژی و در نتیجه عمر بالای باطری در دستگاه هایی که از این پردازنده ها استفاده می کنند، می باشد.
امروز مدیر عامل شرکت کوالکام، Steve Mollenkopf،  اعلام کرد: ما این فرصت را داریم که با تامین کنندگان در حوزه ی کامپیوتر های شخصی و مراکز داده تعامل داشته باشیم. پردازنده های Snapdragon 835 در حال گسترش بر روی کامپوتر هایی موبایلی در حال اجرا بر روی Windows 10 تا سه ماهه ی چهارم سال سال جاری میلادی رونمایی خواهند شد.
وی در ادامه مصاحبه خود با The Verge گفته است:
"ما اکنون در مورد مبحث برند این کمپانی صحبت تمی کنیم اما کاربران در آینده ای نزدیک خواهند دید ویندوز 10 همیشه با تکنولوژی روز دنیا به روز خواهد شد و تمامی دستگاه ها از کامپیوترهای شخصی تا گوشی‌های موبایل، هولولنز و ایکس‌باکس و همه و همه با این برنامه اجرا خواهند شد"
Microsoft هنوز اعلام نکرده که کدام یک از شرکا قصد همکاری در زمینه توسعه کامپیوتر های مبتنی بر پردازنده ARM رادارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه