نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

امروز BlackBerry سرویس جدیدی با عنوان Jarvis را معرفی کرد که به خودروسازان برای تست کدهایی که آن‌ها تلاش می‌کنند برای نقص‌های امنیتی در داخل خودروها بارگذاری کنند، کمک می‌کند.
Jarvis از فناوری استفاده می‌کند که تحت عنوان تجزیه و تحلیل استاتیک نامیده می‌شود، این تکنیک شکاف‌های موجود در برنامه‌های پیش‌ساخته‌ی باینری که کاربر موجب آن شده را جستجو می‌کند. پس این برنامه می‌تواند به خودروسازان این امکان را بدهد تا باگ‌ها را قبل از اینکه توسط خرابکاران کشف شود و ماشین یا مسافران را در خطر قرار دهند، پیدا کنند.
ارائه‌ی ابزارهای امنیتی به خودروسازان بسیار کلیدی است، چراکه ماشین‌ها به طور روز افزونی اتوماتیک و متصل کار می‌کنند. اگر ماشینی بخواهد در این دوره‌ی مدرن امن باشد، خودروسازان بایستی درباره‌ی اشکالات امنیتی نگران باشند، به خصوص با توجه به مسائل پیش آمده در گذشته که در این کدها هکرها توانستند کنترل عملکردهای مختلف خودروها را به دست بگیرند.
Jarvis از طریق یک مدل نرم‌افزار به عنوان خدمات عرضه می‌شود. مشتریان متناسب با حجم اطلاعاتی که آن‌ها می‌خواهند اسکن کنند، هزینه پرداخت می‌کنند.
در آینده BlackBerry می‌تواند Jarvis را به بازارهایی خارج از خودرو گسترش دهد، زیرا صنایعی مانند هوا و فضا، مراقبت‌های بهداشتی و دفاعی هم می‌توانند از قابلیت‌های آنالیز استاتیک آن بهره برند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه