سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۳ تير

AMD جزئیات چندانی در خصوص پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای خود با نام Ryzen Threadripper، در هنگام معرفی آن در ماه می گذشته ارائه نکرده بود. اما حالا می‌توان در مورد این پردازنده بیشتر صحبت کرد.
این تراشه که دارای نام دقیق‌تر Threadripper 1950X می‌باشد، با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. این پردازنده دارای فرکاس کاری پایه‌ی ۳.۴ گیگاهرتزی با قابلیت افزایش تا ۴ گیگاهرتز می‌باشد.
اما این تمام ماجرا نیست. این شرکت پردازنده‌ی دیگری با ۱۲ هسته با نام Threadripper 1920X ارائه نموده است که دارای قیمتی ۷۹۹ دلاری می‌باشد. این پردازنده را می‌توان مناسب افرادی دانست که می‌خواهند با قدری صرفه‌جویی هزینه‌ای، بتوانند سیستم قدرتمند در اختیار داشته باشند.
در حالی که به نظر می‌رسید پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای AMD سریع‌ترین پردازنده‌ی موجود در بازار در زمان خود بوده باشد، اما Intel به سرعت در رویداد Computex از پردازنده‌ی ۱۸ هسته‌ای Core i9 خود به منظور عقب نماندن از رقابت، پرده برداشت. البته قیمت پردازنده‌ی ارائه شده از سوی Intel هزار و ۹۹۹ دلار می‌باشد. نسخه‌ی ۱۶ هسته‌ای این پردازنده نیز ۱۷۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. قیمت‌هایی که چندان جای تعجبی باقی نمی‌گذارند، چراکه طبق عادت گذشته، همواره قیمت محصولات Intel از AMD به مراتب بالاتر بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه