کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ آبان

شرکت Lyft، یکی از وسیع‌ترین شبکه‌های حمل و نقل دنیا، کمپین بازاریابی اثربخشی را راه‌اندازی کرد و به نظر می‌رسد کلیه‌ی هزینه‌ها را خود متقبل شده است. این شرکت اظهار داشت تا‌کنون ۱۷ میلیون خودروی بدون سرنشین به بازار عرضه کرده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲.۴ برابر افزایش داشته است.
بررسی‌های 7Park نشان می دهد Lyft سهم بازار ایالات متحده را در مناطق شهری که پیش‌تر متعلق به Uber  بوده، از آن خود کرده است. هرچند شرکت مذکور هنوز هم در مقایسه با رقبای خود همانند قطره‌ای در برابر دریاست. شرکت Uber عمده سهم بازار ایالات متحده  را با ۵ میلیون سرویس روزانه‌ی خودروی بدون سرنشین در اختیار دارد. این رقم تنها بخشی از سرویسی است که شرکت چینی Didi Chuxing با ۲۰ میلیون سرویس در روز ارائه می‌کند.
شایان ذکر است Lyft علاوه بر خودرو، یک سرویس حمل و نقل هوایی را نیز با سرمایه‌گذاری ۱میلیاردی که نیمی از آن را شریک تجاری خود یعنی شرکت General Motors متقبل گردید، راه اندازی کرده است.  بنیانگذار Lyft، آقایJohn Zimmer آن را حداقل نقطه‌ی تعادلی در طرح جسورانه‌ی خود برای آینده دانسته است.
پیشتر GM و Lyft همکاری دو طرفه‌ای برای توسعه‌ی تکنولوژی خودروهای خودران و هم‌چنین رونق کسب و کار خودروهای اشتراکی داشته‌اند. این همکاری در کوتاه مدت بدین صورت بود که  GM خودروهای کرایه‌ای Lyft را تامین کرده و پلتفرم این شرکت امکان برقراری ارتباط خودروها با Lyft را فراهم می‌نمود و Lyft نیز در ازای خدمات GM، خودروهای این شرکت را به درخواست کنندگان پیشنهاد می‌داد. اما برنامه‌ی اصلی همکاری این دو شرکت در دراز مدت، توسعه‌ی شبکه‌ی یکپارچه‌ی خودروهای هوشمند آماده‌ی ارائه‌ی سرویس به مسافرین بوده است. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که  GM قصد دارد شرکت Lyft را خریداری نماید. در این بین Lyft استخدام شرکت سرمایه‌گذاری Qatalyst را تایید کرد اما شایعه‌ی ابراز تمایل GM برای خرید Lyft را رد نمود.

برچسب هاLyft
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Lyft: ظرف ۵ سال آینده، اکثر خودروها بدون شرنشین خواهند شد