ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۵ مهر

عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه کاهش ۵۰ درصدی قیمت اینترنت برای دانشگاه‌ها ملموس نیست، گفت: مصوبه‌ی نرخ اینترنت دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیازمند بازنگری است.
احمد معتمدی در گفتگو با مهر، در مورد نحوه‌ی اعمال مصوبه‌ی کاهش ۵۰ درصدی قیمت اینترنتی که در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز علمی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این مصوبه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به دانشگاه‌ها ابلاغ شده اما هنوز به صورت ملموس در اختیار آنان قرار نگرفته است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این تغییر قیمت هنوز روی فیش کارکرد اینترنت دانشگاه‌ها احساس نشده است، گفت: برخی دانشگاه‌ها هنوز به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل نیستند و برخی مباحث فنی اتصال دانشگاه‌ها نیز نیازمند زمان است. به همین دلیل این کاهش قیمت آن طور که باید محسوس نیست.
معتمدی با اشاره به اینکه کاهش ۵۰ درصدی قیمت پهنای باند در صورتی ملموس خواهد بود که ظرفیت بالایی از پهنای باند در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد، اضافه کرد: این مصوبه و نوع اعمال آن برای دانشگاه‌ها نیازمند بازنگری و اصلاح است. باید مدلی تعیین شود که اپراتورهای اینترنتی به صورت مستقیم به دانشگاه‌ها اینترنت واگذار کنند و ۵۰ درصد کاهش را روی قبوض کارکرد دانشگاهها اعمال کنند.
عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با تاکید براینکه اقدام این کمیسیون برای کاهش هزینه‌ی استفاده از اینترنت در دانشگاه‌ها، اقدام مثبتی است، گفت: اما باید نتیجه‌ی آن برای دانشگاه‌ها ملموس باشد.
وی ادامه داد: به طور قطع در صورتی که قیمت اینترنت کاهش یابد، دانشگاه‌ها با بودجه‌های فعلی می‌توانند پهنای باند بیشتری دریافت کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اتصال به شبکه‌ی علمی کشور و تاثیر آن در اینترنت دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: مفهوم اصلی شبکه‌ی علمی این نیست که اینترنت را با قیمت پایین در اختیار دانشگاه‌ها بگذارند، بلکه قرار است این شبکه‌ی محلی برای تبادل اطلاعات بین دانشگاه‌ها باشد تا دانشگاه‌ها بتوانند از منابع علمی و بانک اطلاعاتی یکدیگر استفاده کنند.
وی اضافه کرد: شبکه‌ی علمی کشور نیازمند افزایش میزان محتوا است و باید بستری فراهم شود تا دانشگاه‌ها، منابع علمی‌شان را روی این شبکه قرار دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه