گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در مصاحبه‌ای عمومی با جاناتان زیتترین، استاد حقوق دانشگاه هاروارد گفت که به طور بالقوه علاقمند به استفاده از سیستم بلاکچین در فیسبوک است. به طور خاص، زاکربرگ گفت، بلاکچین می‌تواند به کاربر قدرت منحصربه‌فردی به هنگام دادن اجازه‌ی دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به اطلاعات، بدهد.
فیسبوک به رهبری دیوید مارکوس، سرمایه‌گذاری بر روی تیم بلاکچین را که در ماه می شکل گرفت، آغاز کرد. هدف این تیم پیدا کردن بهترین راه‌ها برای همگام‌سازی بلاکچین با فیسبوک است. اوایل ماه جاری، فیسبوک شرکت بلاکچین Chainspace را خریداری کرد که در کار تحقیق و توسعه‌ی قراردادهای هوشمند است.
در ماه می، Cheddar گزارش کرد فیسبوک نیز در مورد امکان ایجاد ارز رمزنگاری برای پرداخت ها بررسی می کند. اما این اولین نشانه‌ای است که بر اساس آن فیسبوک می‌تواند تکنولوژی بلاکچین را به عنوان بخشی از سیستم ورود و اشتراک‌سازی داده‌ها با آن ادغام کند.
در این مصاحبه، زاکربرگ گفت: "تائید اعتبار یکی از موارد استفاده از بلاکچین بود که من به طور بالقوه با آن موافق هستم. اگرچه من راهی برای این کار پیدا نکردم." در کل، سیستم پیشنهادی بلاکچین می‌تواند جایگزین سیستم ورود فیسبوک شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه