نرم افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ مرداد

به گزارش برخی از رسانه های خبری، Facebook سرویس هوش مصنوعی خود را به دلیل توسعه ی زبان اختصاصی توسط آن  غیرفعال کرده است. ربات های چت در سیستم هوش مصنوعی Facebook برای برقراری ارتباط به صورت واحد، تنها از زبان انگلیسی استفاده می کنند اما گویا هوش مصنوعی در این بین زبان مختص به خود را ایجاد کرده است.
کارکنان آزمایشگاه Facebook Artificial Intelligence Research Lab) FAIR) تصمیم گرفته اند تا بخشی از هوش مصنوعی را غیر فعال کنند تا علت این مشکل را پیدا کرده و اختلال به وجود آمده را برطرف کنند. چت بات ها بر اساس هوش مصنوعی کار می کنند و این قابلیت را دارند تا دانش خود را به صورت خود آموز ارتقا دهند اما به نظر می‌رسد آن ها به جای استفاده از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با مردم زبان جدید خود را گسترش داده اند.
گویا سیستم هوش مصنوعی فیس بوک در این زمینه از کنترل خارج شده است، زیرا این برنامه به جای زبان انگلیسی از کلمات جدیدی برای برقراری ارتباط با افراد استفاده می کند. این چت بات ها از زبان شکسپیر برای مکالمه استفاده می‌کنند. البته جالب است بدانید اخبار مربوط به غیرفعال سازی چت بات ها به دلیل ساخت زبان منحصر به فرد، به اختلاف مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک و ایلان ماسک مدیر کمپانی SpaceX، دامن زده است. به گفته‌ی آن ها تمامی تلاش متخصصین برای ایجاد هوش مصنوعی در جهت کمک به آسان نمودن زندگی بشریت است و به گفته‌ی زاکربرگ هوش مصنوعی دلیلی برای پیشرفت زندگی بشر است اما به نظر می‌رسد در صورتی که این برنامه از کنترل خارج شود می‌تواند آسیب های جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه