گوناگون
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

آیا فکر میکنید که بخش جستجویتان خیلی خصوصی و محرمانه است؟ یک مطالعه ی جدید نشان میدهد که چگونه باتری و گوشی لپ تاپ شما میتوانند برای سو استفاده از حریم خصوصیتان استفاده شوند . یک ویژگی HTML5 به نام حالت باتری API به وبسایت ها این امکان را میدهد تا حالت باتری دستگاه شما را با دقت بررسی کند  و به این وسیله  میتوانند برای فواصل زمانی کوتاه شما را رد یابی کنند . حتی اگر از نرم افزار پنهان کردن هویت مانند Tor استفاده میکنید .  این اتفاق می افتد چون حالا باتری API میتواند چند تکه از اطلاعات را در مورد باتری دستگاه شما بدست آورد . سطح، زمان شارژ ، و زمان خالی شدن باتری . درمجموع ، این اطلاعات برای هر دستگاهی خاص و تک اند یعنی به حمله کنندگان احتمالی این امکان را میدهد که  یک اثر انگشت دیجیتالی برای دستگاه شما بسازند و فعالیت های شما روی وب را دنبال کنند .


در فواصل زمانی کوتاه حالت باتری API میتواند برای باز معرفی و پیگیری تشخیص دهنده های هویت کاربران استفاده شود . شبیه ever cookie  ها. به علاوه ، اطلاعات باتری میتواند در مواردی که کاربر کوکی هایش را پاک کند ، استفاده شود . در یک تنظیمات شریکی ، که دستگاه ها ویژگی های مشابه و آدرس های آی پی مشابهی دارند، اطلاعات باتری میتواند برای تشخیص دستگاه ها پشت یک NAT استفاده شود و مکانیزم ردبابی همیشگی کار نکند . "
این مطالعات که توسط محققین امنیتی ، لوکاس الجینک ، گونس آکار ، کلود کستلوسیا و کلادیا دیاز نوشته شد برای اولین بار توسط the guardian چاپ شد و میگوید که در ژوئن 2015 فایرفاکس، اپرا و کروم HTML5 را پشتیبانی میکنند . فرار کردن از این نوع ردیابی خیلی سخت است و از آنجایی که بعضی قسمت های دستگاه ها ضعیف اند . ولی به هر حال این ریسک برای باتری های قدیمی یا استفاده شده با ظرفیت های بالاتر است.  بنابر گفته های این مطالعات، مشکلات امنیتی احتمالی حالت باتری API ازسال 2012 مورد بحث قرار گرفته اند اما API برای حل کردن اینها درست نشده است .
حل کردن این مشکل خیلی آسان است ، : فقط سطح باتری را کمتر دقیق کنید . فقط با کم کردن مقدار باتری به صورت کاهشی هیچ کدام از آنها گم نمیشوند اما تقریبا غیر ممکن خواهد بود که یک کاربر را ردیابی کنید .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تلفن جدید 150 دلاری LG دارای یک باتری بسیار بزرگ است