تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۹ تير

هر زمانی که به یک محصول جدید برمیخوریم ، این محصول عنوان "چاپ سه بعدی" را با خود دارد . سخت است که مشکوک نباشیم. اشتباه نکنید، این محصولات اعتیاد اور قطعا انقلابی در تکنولوژی هستند و با گذشت هر سال بهتر هم میشوند. اما چیزهایی هستند که به طور قطع نمیتوانند از پلاستیک درست شوند.
برای مثال کفش های چاپ سه بعدی را در نظر بگیرید، آنها خوب و جالب اند ، شکی نیست اما به هیچ وجه حتی نزدیک به حس راحتی یک جفت کفش چرم نیستند. حد اقل تا کنون که اینگونه نبوده است. در بیشتر محصولات چاپ سه بعدی چیزی که باید مهم باشد کاربری آن است نه اعتیاد به آن . اما این چشم پوش ها فرق میکنند. قاب عینک که از پلاستیک تولید میشوند پس در اینجا چاپ سه بعدی جواب میدهد ، به خصوص اگر بشکنند. قاب های سفارشی معمولا برای مردم متوسط گران اند بنابراین بیشتر مردم تمایل به گرفتن قاب های تولید انبوه سایز استاندارد دارند که ممکن است به صورتشان بخورد یا نه .


خوشبختانه گروه آمستردامی چشم پوش بولتون ، به راه حلی رسیده اند. آنها میدانند که سرهایمان، بینی ها و گوش هایمان و استایلمان خاص خودمان اند. و محصولی تولید میکنند که همه ی اینها را در نظر میگیرد. این کمپانی از ترکیبی از نرم افزار اسکن صورت و تکنولوژِی چاپ سه بعدی پیشرفته استفاده میکند تا چشم پوش هایی سفارشی میسازد که ارزان و با دوام است.
این پروسه به این صورت است : بجای رفتن به یک مغازه ی عینک فروشی ، شما یک سری عکس از صورت خود گرفته و آنها را در سایت شرکت آپلود میکنید. از بین آن چند عکس، بولتون قادر به به دست آوردن داده هایی زیادی است. و نسخه ی عین دیجیتالی با جزئیاتی از عکس شما تهیه میکند. الگوریتم های پیشرفته سپس مجموعه ای از قاب ها را تولید میکنند که به طور کاملی طراحی شده اند که با بر آمدگی بینی ؛ گودی چشم و ساختار کلی صورت شما هماهنگ باشند. این ویدئو را نگاه کنید تا بهتر طرز کار را متوجه شوید:


وقتی که کار طراحی تمام شد، برای تولید به یک چاپگر سه بعدی فرستاده میشود . ولی این تیم از یک چاپگر سه بعدی قدیمی استفاده نمیکنند. بلکه برای تولید این قاب ها از چاپگر های صنعتی DLP-SLA استفاده میکنند. که قادر به تولید قطعه هایی بادوام و با رزولوشن بالا اند. این شرکت حتی با دست یک سری از قاب ها را کامل میکنند، و نمیتوانید فرقش با تولید های سنتی تشخیص دهید. یکی از بنیان گذاران بولتون، مجین هورک به ما در ایمیلی گفت : " تکنولوژِی به ما آزادی زیادی در یک طراحی عاقلانه میدهد. "
همچنین این کار قیمت ها را پایین میاورد تا هر چیزی را به خاطر کاهش چرخه ی توسعه ی محصول ، تولید کند . این کار به ما زمان زیادی میدهد تا خرید کنیم بدون اینکه مجبور باشیم پول زیادی بپردازیم. و تعریف هورک به اینجا ختم نمیشود . او اضافه کرد که چاپ 3 بعدی ؛ در موارد بسیاری با تکنیک های دیگر ترکیب میشود. ( در مورد ما پروسه ی دوزندگی دیجیتالی ) . واین پروسه را تاثیر گذار تر میکند و به ما این امکان را میدهد که هر تولیدی با هر ویژگی که دوست داریم و میخواهیم را داشته باشیم.
بولتون اخیرا کمپین سرمایه گذاری ای در کیک استارتر راه اندازی کرده است. شرکت امیدوار است که حدود 39k دلار به دست آورد. حالا پروژه در مراحل اولیه اش است و میتوانید یک جفت قاب دلخواهتان را با  حدود 263 دلار بدست آورید. و اگر ترجیح میدهید که خودتان چاپش کنید؛ میتواند فایل های قابل پرینت را 950 دلار بخرید.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تماشا کنید: باتری جاذبه ای که با نیروی باد شارژ می شود