تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۵ مهر

ناحیه ی قرمز مشتری یک راز بزرگ گردان است که در آن طوفانی سریع بزرگتر از ابعاد زمین در حال وقوع است . عکس های با کیفیت جدید گرفته شده توسط تلسکوپ هابل دیدگاه تازه ای از آن نقطه ی قرمز یا نارنجی به دست ما میدهد ، همینطور خصوصیات جالب دیگری را در این غول گازی افشا میکند . این عکس ها که اولین مجموعه از مجموعه های پرتره های 4k سیاره های منظومه ی شمسی اند، موجی کمیاب از نیمه ی شمالی مشتری را نشان میدهند . این ویژگی " کمیاب" خوانده شده چون قبلا هم یکبار دیده شده بود . دهه های گذشته توسط سفینه ی voyager 2 ، اما از آن به بعد دیگر نه . 16 درجه از عرض جغرافیای زمین که بپیچیم ، توسط سیکلون ها و آنتی سیکلون ها احاطه شده و دانشمندان فکر میکنند که این موج ممکن است در لایه ای شفاف در زیر ابر تولید شود .


گلن اورتون از ناسا میگوید : " تا به حال ما فکر میکردیم که موج دیده شده از voyager2 یک اتفاق بود اما الان فهمیدیم که بسیار کمیاب است. "
این عکس ها نشان میدهد که این نقطه ی قرمز در قسمت مرکزی بیشتری نارنجی است تا قرمز ، و در حال کوچک شدن و دایره ای شکل شدن است . محور بلند هم گفته میشود که 150 مایل کوتاه تر از اندازه اش در سال 2014 کوچکتر است ، کاهشی که دانشمندان میگویند با این روند طولانی مدت در یک ردیف است . بزرگترین سورپرایز این عکس ها یک رشته است که تا به حال دیده نشده ، که تقریبا در تمام عرض حلقه میپیچد . و با بادهایی که با سرعت 330 مایل در ساعت میوزند ، به مسیر های مختلفی میرود . امی سایمون، دانشمندان نجوم  ناسا  از مرکز پرواز فضای goddard  میگوید : " هر بار که به مشتری نگاه میکنیم ، چیزهایی میبینیم که میفهمیم یک اتفاق هیجان انگیز در حال وقوع است . این بار هم همینطور است . "


عکس های دقیق حدید با استفاده دوربین wide field3 تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده ، وسیله ای با علمکرد بالا که قبلا برای دیدن ستاره ها و دورترین نقاط دنیا به کار میرفت . به عنوان بخشی از برنامه ی اتمسفر سیاره های خارجی ، این دوربین حالا نپتون و اورانوس را هدف گرفته، آن عکس ها نیز برای عموم به نمایش گذاشته خواهند شد . ناسا میگوید که زحل نیز بعدا به این مجموعه اضافه خواهد شد . با این عکس های سیاره ای سالیانه ، هدف این است که به دانشمندان و دانش آموزان کمک شود تا تغییرات آنها را در طول زمان با طبقه بندی ویژگی های مختلف مانند باد و ابر و شیمی اتمسفری مشاهده کنند .


این عکس ها طوری تنظیم شدند که یک ویدئو ی 4k از مشتری در حال چرخیدن بگیرند که در قسمت پایین قابل مشاهده است .


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

در نهایت یک OLED صفحه تخت!ال جی لباس آهنی 4K OLED را برای حضور در قفسه های فروش مغازه ها در سپتامبر به تن کرد