کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۱ مهر

روز جمعه، دادگاهی فدرال در ایالت تگزاس، رأی به پرداخت بیش از ۳۰۲ میلیون دلار غرامت از سوی شرکت Apple، به دلیل استفاده غیر مجاز از حق ثبت‌ اختراع‌ تکنولوژي امنیت اینترنتی شرکت VirnetX در برنامه‌ی Facetime، داد.
این رأی در حالی صادر شده است که دادگاه پیشین دستور به پرداخت ۶۲۵.۶ میلیون دلار به شرکت VirnetX داده بود. شرکت‌های VirnetX و Apple سالیان سال است که بر سر حق امتیاز ثبت اختراعاتی با هم دعوای حقوقی دارند. پرونده‌ی اخیرشان از سال ۲۰۱۰ آغاز شد؛ هنگامی که VirnetX از طریق مرکز ثبت‌ اختراع نوادا، شکایتی را برای دادگاه فدرال منطقه‌ی شرقی تگزاس تنظیم نمود. در شکایت ۴ مورد نقض حق امتیاز ثبت اختراعاتی چون شبکه‌های خصوصی مجازی و لینک‌های ارتباطی امن بیان شده است.
در سال ۲۰۱۲ دادگاهی مبلغ جریمه را ۳۶۸.۲ میلیون دلار اعلام کرده بود، اما  دادگاه فدرالی آمریکا به دلیل آنچه اشتباه محاسبه شدن مبلغ جریمه خوانده بود، رأی به بررسی مجدد پرونده داد. در هنگام بررسی مجدد، یک پرونده‌ی دیگر نیز به آن افزوده شد و طی تحقیقات صورت گرفته، مبلغ غرامت نه تنها کاهش، بلکه به ۶۲۵.۶ میلیون دلار افزایش یافت. هرچند در نهایت مبلغ جریمه‌ی دادگاه تجدید نظر در نظر گرفته نشد. از این پرونده، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غرامت‌های حق ثبت اختراعات آمریکا یاد می‌شود.

برچسب هاAppleVinetXLawsuit
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل نیاز دارد تا به تولید یک اپلیکیشن مستقل برای Homekit بپردازد