کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ خرداد

بر طبق تحقیقات شرکت CB Insight غول‌های فناوری در مجموع 34 استارتاپ هوش مصنوعی را در سه ماهه‌ی اول سال جاری به دست آوردند که این دو برابر بیشتر از میزان فعالیت در دوره‌ی مشابه سال گذشته است. این شرکت‌ها به دنبال تقویت رهبری‌شان در AI و یا قرار گرفتن در زمینه‌هایی که بیشترین خریداران مشتاق را دارند، می‌باشند. Google از سال 2012، یازده استارتاپ حوزه‌ی هوش مصنوعی را از آن خود کرده است، بیشتر از هر شرکت دیگری و پس از آن Apple، Facebook و Intel قرار دارند. هر چند این شرکت‌ها از اظهار نظر درباره‌ی استراتژی‌های کسب‌وکار خود خودداری کرده‌اند.
سخنگوی Apple خرید اخیر شرکت از Lattice Data را تائید کرد، استارتاپی که در کار با اطلاعات بدون ساختار تخصص دارد. همچنین این حوزه در سه ماهه‌ی اول امسال شاهد یکی از بزرگ‌ترین معاملات تاریخ بود که شرکت Ford Motor سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در Argo AI داشت. این استارتاپ توسط مدیران سابق تیم‌های خودران Google و Uber تاسیس شده است. استارتاپ‌ها به دنبال عمیق شدن در برنا‌مه‌های کاربردی هوش مصنوعی در بخش‌های تخصصی هستند، همانند بهداشت و خرده‌فروشی.
Matt Mcllwain مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری Madrona گفت: چیزی که خواهید دید بازیکنان بسیار بزرگی هستند که خدمات پلتفرم را خواهند ساخت و جوامع استارتاپ بیشتر از گذشته به سمت برنامه‌های کاربردی هوشمند روی آورده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه