تکنولوژی
رضا رزمی۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر

فاستر و شرکایش چند تا از معروف ترین ساختمان های دنیا را طراحی کرده اند ، اگر یکی از طراحی های اخیرش خوب پیش برود به زودی ساختمان هایی بر روی سیاره های دیگر نیز خواهد داشت . این شرکت پناهگاهی با ظرفیت چهارنفر برای فضانوردان در مریخ طراحی کرده است که توسط گروهی از ربات ها چاپ سه بعدی شده است . این طرح به عنوان بخشی از چالش محل سکونت چاپ سه بعدی ساخته شد ، و توسط american makes و ناسا سازمان دهی شد که به این دلیل فاستر +شرکا در بین 30 فینالیست رقابت قرار گرفته اند . طرح پیشنهادی علاوه بر چیزهایی که این پناهگاه نیاز دارد، چگونگی ساختش را هم گفته است .
نوشته شده که ساختار 93 متر مربعی اش توسط ربات های نیمه خودکار برای هر فضانوردی که به سیاره ی سرخ برسد ساخته میشود . جنسی که قرار است برای ساخت این محل سکونت به کار رود خاک نرم و سنگ های پیدا شده درسطح مریخ خواهد بود. که با نام سنگپوش خوانده میشوند . که این البته نیاز به حمل و نقل مواد را از زمین از بین میبرد . فاستر + شرکا میگویند که سه نوع مختلف از ربات ها استفاده میشوند . با استفاده از تعداد زیادی ربات، برای ساخت کار فرواوانی است . اگر یک ربات از کار بیفتد یک ربات دیگر کارش را تمام میکند .
خاکبرداری اولیه از گودال عمیق 1.5 متری توسط گودال کن های بزرگی انجام شدند ، که بعد از آن مدول های  قابل تورم که هسته ی آنجا را تشکیل میدهند در گودال قرار میگیرند . ربات های حمل کننده ی کوچکتر سپس برای پوشاندن این مدول ها در سنگپوش به کار میروند . آخرین مرحله ی پروسه ربات های آب کننده خواهند بود که با استفاده از مایکروویو سنگپوش ها را ذوب میکنند تا پوسته ای بسازند که در مقابل اشعه و دمای شدید بیرون محافظ باشد .  پناهگاه شامل فضاهای خصوصی و اشتراکی است . با مواد "نرم" کار ساختش تمام میشود و فاستر + شرکا میگویند که به محیط مجازی را توسعه میدهند تا از ناسازگاری در هماهنگی در بین ساکنین جلوگیری شود .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فن آوری چاپ 3D، کمک به درمان سرطان