ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير

با اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر جبران زیان افرادی که با گران‌فروشی مواجه شده‌اند، فروشندگان و خریداران ازاین‌پس باید نسبت به فاکتورهای رسمی حساس باشند تا بتوانند با استناد به این فاکتورها مشکلات مربوطه را پیگیری کنند.
به گزارش ایسنا، اتحادیه‌ی فناوران رایانه اعلام کرده است واردکنندگانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، موظف‌اند کالای خود را با نرخ ارز دولتی محاسبه کنند. با توجه به اینکه قیمت کالا مشخص است، واردکنندگان باید هزینه‌های حمل، گمرک، سود قانونی و در صورت کالای سرمایه‌ای بودن، هزینه‌ی خدمات پس از فروش و هزینه‌های بانکی را به قیمت کالا اضافه کرده و آن را حتماً به‌ صورت فاکتور رسمی به مصرف‌کننده یا واحدهای عرضه‌کننده ارائه دهند.
طبق اعلام این اتحادیه، همچنین هر واردکننده‌ای که ارز دریافت کرده، به‌ هیچ‌ عنوان غیر از فاکتور رسمی با هیچ مدرک دیگری نمی‌تواند کالا بفروشد و فاکتور معمولی قابل‌ قبول نیست. در ضمن در واحدهای صنفی که کالای خود را از این واردکنندگان تأمین می‌کنند و به مصرف‌کننده می‌فروشند، در صورت بررسی قیمت‌ها توسط مراجع ذی‌صلاح و محرز شدن گران‌فروشی، تنها فاکتور رسمی واردکننده ملاک عمل قرار می‌گیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه