اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

گوگل سال سختی را پشت سر گذاشت، خصوصاً زمانی که مجبور شد برخی از نتایج را در جستجوها براساس قانون "حق فراموش شدن" حذف کند. در آن زمان، گوگل تک تک درخواست های جستجو را بررسی و موارد ممنوعه را حذف کرد. در این بین هر چند اشتباهاتی نیز صورت گرفت و موارد مجاز هم حذف شدند، اما CNIL، سازمان نظارت حریم خصوصی فرانسه، نگرانی دیگری دارد و می گوید گوگل تنها لینک هایی را از جستجوهای منطقه اروپا حذف کرده است. این سازمان امروز اعلام کرد که اگر گوگل تا 15 روز دیگر نتایج جستجوی مذکور را در سراسر جهان حذف نکند با تحریم مواجه خواهد شد.


CNIL می گوید براساس رای دیوان عدالت اروپایی، گوگل باید لینک های ممنوعه را از تمام سرویس های موتورهای جستجوی خود را حذف کند. اما گوگل می گوید ما به سختی تلاش کردیم تا موارد خواسته شده را انجام دهیم. این قوانین به کاربران اروپایی مربوط می شوند و ما نیز نتایج جستجو و لینک ها را بر این اساس حذف کرده ایم.
در حال حاضر CNIL تنها به تذکر بسنده کرده و اگر در مدت گفته شده اقدامی توسط گوگل صورت نگیرد، کمیته انتخابی CNIL یک پرونده قضایی را علیه گوگل به جریان خواهد انداخت. نتیجه آن نیز احتمالاً پرداخت جریمه برای گوگل را به دنبال خواهد داشت، چیزی که این شرکت در اروپا و خصوصاً فرانسه با آن بیگانه نیست. قابل ذکر است که CNIL قرار بود ماه گذشته اقدام اساسی علیه گوگل انجام دهد، اما هنوز هم به تذکر قناعت کرده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

انتشار گوشی شخصی گوگل در سال جاری