ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ فروردين

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات شهرداری تهران می‌گوید: «سالانه یک میلیون نفر به جمعیت شهری اضافه می‌شود و در جهان ۲۱ ابرشهر وجود دارد که تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ می‌رسد و تهران جزء آنها است.»
به گفته‌ی او در دوره‌ی جدید مدیریت شهری مهم‌ترین برنامه‌ی شهر هوشمند است و شهرداری تهران فعالیت جدی برای مشخص کردن مسیر به سمت شهر هوشمند را آغاز کرده است.
در چند ماه گذشته در حوزه‌ی شهرداری فعالیت‌ها ناظر به ایجاد زیرساخت‌ها و نهادسازی برای اجرای شهر هوشمند بوده و زیرساخت‌های ICT در بستر شهر هوشمند ایجاد شده است و در تعامل با دیگر بازیگران تفاهم‌نامه‌هایی با دیگر شهرها و دولت در قالب برنامه‌ی جامع در حال پیگیری و زیرساخت‌های قانونی هم در حال ایجاد شدن است.
فرجود اعلام کرد: اولین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند ۲۰۱۸ برای طرح موضوع و نزدیک شدن نگاه‌ها به هم خواهد بود. در همایش تعاریف به هم نزدیک‌تر می‌شوند و از دیگر نقاط دنیا افرادی حضور دارند و تجربیاتشان در حوزه‌ی سیاست‌گذاری و اجرا را مطرح خواهند کرد.
در این همایش به موضوع حمل‌ونقل و لجستیک شهری که چالش بسیاری از شهرها است پرداخته خواهد شد. همچنین بحث شهر سبز و زندگی هوشمند از دیگر موارد مطرح شده است.
در این همایش سند سیاست‌های شهر هوشمند و سامانه‌ی جدید حساب شهروندی شهر تهران هم رونمایی می‌شود که برای تعامل‌های شروندان و شهروداری خواهد بود و طرح جدید ترافیک هم بر همین بستر اجرا می‌شود.
سامانه‌ی حساب شهروندی پروفایل شهروندان است و پیش از انتهای سال مردم می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند و سرویس‌های شهرداری روی آن قرار خواهد گرفت و شهروندان از این طریق از خدمات شهرداری استفاده خواهند کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه