ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ دي

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان فضایی ایران به تدوین بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عرصه فضا اشاره کرد و گفت: ۶ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در قالب این بسته تعریف شده است.
«مرتضی براری» هدف از تدوین این بسته را افزایش سهم کشور از اقتصاد نوظهور و رو به رشد صنعت فضایی دانست.
وی بخش عمده این سرمایه‌گذاری‌ها را مربوط به ماهواره‌های مخابراتی برشمرد و افزود: ۲۰ درصد باقیمانده این سرمایه‌گذاری برای ماهواره سنجشی و ایستگاه دریافت و ۲۰ درصد دیگر برای منظومه‌های ماهواره‌ای و کسب‌وکارهای فضاپایه لحاظ شده است.
براری، مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش فضایی را مربوط به کشاورزی و سپس اینترنت اشیا و بخش خدمات شهری برشمرد و گفت: با هماهنگی شهرداری و سایر بخش‌ها تلاش می‌شود از داده‌های ماهواره‌ای برای توسعه این بخش استفاده حداکثری شود.
وی ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه در برنامه ۱۰ ساله‌ی دوم فضایی آن است که اقتدار علمی به اقتدار اقتصادی در عرصه فضا تبدیل شود.
به گفته‌ی وی، امروز سهم اقتصاد فضا در تولید ناخالص ملی ۴۵ صدم درصد است اما تاثیر اقتصاد فضا در تولید ناخالص داخلی کشور مشخص نیست و تلاش می‌شود با کمک مرکز آمار ایران این سهم احصا شود؛ زیرا بیانگر رفاه جامعه و یکی از شاخص‌های توسعه است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه