ایران
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ آبان

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی استان اصفهان دلیل سقوط 2 دانش آموز دختر اصفهانی از پل روگذر چمران و فوت یکی از آنان و مجروحیت دانش آموز دیگری را تاثیر بازی 'نهنگ آبی' دانست.
چالش «نهنگ آبی» یک بازی اینترنتی است که در چندین کشور وجود دارد. این بازی متشکل از یک سری از وظایف واگذاری شده به بازیکنان توسط مدیران در طول ۵۰ روز است که با چالش نهایی، بازیکن نیاز به ارتکاب خودکشی دارد.
اصطلاح «نهنگ آبی» از پدیده ی به ساحل آمدن نهنگ ها برای خودکشی است.
به گزارش ایرنا، ظهر شنبه 29 مهر، 2 دختر نوجوان به طور همزمان از پل بزرگراه چمران اصفهان سقوط کرده و به شدت مصدوم شدند که بر اساس آخرین اطلاعات یکی از آنها جان باخته است.
در این رابطه پایگاه خبری پلیس روز یکشنبه به نقل از فرمانده ی انتظامی استان اصفهان اعلام کرد که این 2 دختر نوجوان قبل از پرت کردن خود توسط یک دستگاه ضبط صوت، با خانواده ی خود خداحافظی کرده و علت این کار را انجام بازی آنلاین نهنگ آبی در فضای مجازی اعلام کرده اند.
سردار 'مهدی معصوم بیگی' افزود: نوجوان مجروح شده نیز بیان داشته که تحت تاثیر این بازی دست به این اقدام زده است.
وی با بیان اینکه پلیس درباره ی بازی نهنگ آبی هشدارهایی داده بود، گفت: این بازی در کشورهای مختلف قربانی گرفته و تاثیر بسیاری بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتارهای پرخطری همچون خودزنی و خودکشی می کند.
وی تاکید کرد: پدر و مادرها می بایست همواره بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و این را بدانند که فضای مجازی در برخی مواقع از فضای واقعی خطرناک تر است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: بر اثر این حادثه یکی از دختران که 15 ساله بود در دم فوت کرد و دیگری که 16 ساله بود به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد و بر اساس گزارش های موجود، حال دانش آموز مجروح وخیم اعلام شده است.
کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به ایرنا گفت: بر اثر این حادثه یکی از دختران که به بیمارستان غرضی اصفهان منتقل شده بود به دلیل برخورد شدید سر و بدن به زمین و کاهش سطح هوشیاری، فوت کرد و دختر دیگری که به بیمارستان امین اصفهان منتقل شده بود دچار ترومای (مصدومیت) شدید و شکستگی های متعدد شده است.
کارشناسان فضای مجازی و نیروی انتظامی ماه های گذشته نسبت به بازی اینترنتی نهنگ آبی هشدار داده بودند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه