کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

جمعه‌ی سیاه، به طور سنتی به عنوان آغاز فصل فروش تعطیلات کریسمس مورد توجه است، اما رشد تجارت الکترونیکی در چند سال گذشته همه‌ی این معاملات را تغییر داده است و این روند با صدایی بلند خود را در جمعه‌ی سیاه نشان داد. Adobe می‌گوید فروش‌های آنلاین تجارت الکترونیکی در روز شکرگزاری رکورددار شد، ۲/۸۷ میلیارد دلار فروش داشت که این بیش از ۱۸/۳ درصد بالاتر از سال گذشته بود. این میزان فروش از پیش‌بینی ۲/۷۹ میلیارد دلاری Adobe هم سبقت گرفت. در مقام مقایسه، روز شکرگزاری سال 2016، به فروش ۱/۹۳ میلیارد دلار رسید.
با توجه به اینکه این‌ها روزهای اولیه‌ی فروش‌های تعطیلات هستند، به نظر باید منتظر بقیه‌ی فصل پر رونقی باشیم – بخش مهمی از سال برای شرکت‌های تجارت الکترونیکی این دوره است – این نشانه‌ای قدرتمند از نقطه‌ی اوج برای هزینه‌های آنلاین و همین طور اعتماد مشتری است.
Adobe که ارقام خود را بر اساس ردیابی 80 درصد از معاملات آنلاین در 100 خرده‌فروشی بزرگ وب در ایالات متحده به دست آورده بود به نکات جالبی اشاره داشت، به عنوان مثال خریداران با سرعت زیاد و بدون دقت برای خرید آنلاین کالاها رفتند، که این شامل بیش از ۱/۳ میلیارد دلار فروش تا عصر بود. گوشی‌های هوشمند با 46 درصد فروش به تنهایی در حدود نیمی از ترافیک تجارت الکترونیکی را به خود اختصاص دادند. Amazon نیز اعلام کرد که سفارش موبایل در روز شکرگزاری 2017 نسبت به سال قبل بیش از 50 درصد رشد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه