کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

بر اساس گزارشی از IDC، اپل در زمینه‌ی فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی ذکر شده از سامسونگ پیشی گرفت، قبل از این سامسونگ اول بود و اپل در مکان دوم قرار داشت.
معمولا روند بدین شکل ادامه دارد: سامسونگ مسلط بر سه ماهه‌های اول سال است، و اپل سه ماهه‌ی چهارم را رهبری می‌کند. در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸، فروشندگان گوشی‌های هوشمند در مجموع ۳۳۴.۴ میلیون دیوایس تلفن همراه فروختند، این میزان ۲.۹ درصد کمتر از ۳۴۴.۴ میلیون واحد فروخته شده در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ بود.
از پنج فروشنده‌ی برتر (اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی، و اوپو)، سه شرکت اپل، هواوی و شیائومی فروش بیشتری داشتند. اعداد و ارقام آماری به دست آمده توسط IDC برای سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ در به صورت زیر خلاصه شده است:
سهم بازار سامسونگ با اندک تغییر ۰.۱ درصدی از ۲۳.۳ درصد به ۲۳.۴ درصد رسید، اما فروش آن در سه ماهه‌ی اول با ۱.۹ میلیون واحد کمتر به ۷۸.۲ میلیون گوشی تلفن همراه رسید. هر چند به طور سنتی، سامسونگ مالک یک پنجم بازار است و این بدون تغییر باقی ماند.
در همین حال، سهم اپل رشدی ۰.۹ درصدی داشت (از ۱۴.۷ درصد به ۱۵.۶ درصد). اپل اشاره می‌کند که iPhone X محبوب‌ترین مدل این سه ماهه بود.
هواوی هم با رشد ۱.۸ درصدی، ۱۱.۸ درصد سهم بازار در سه ماهه‌ی اول سال جاری را از آن خود کرد. اگرچه اپل موفق شده از سامسونگ عبور کند، اما هواوی همچنان گرمای این رقابت را افزایش می‌دهد. شیائومی با جهش ۴.۱ امتیازی و اوپو با ۰.۴ امتیاز به ترتیب صاحب ۸.۴ و ۷.۱ درصد از سهم بازار در این دور شدند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه