ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ آذر

همراه اول با رویکرد معرفی خدمات سازمانی در نمایشگاه تلکام پلاس حاضر شده است.
در غرفه شرکت همراه اول در نمایشگاه تلکام امسال، بر خلاف سال‌های گذشته، از خدمات مرتبط با کاربر نهایی خبری نیست.
این شرکت همگام با رویکرد نمایشگاه تلکام پلاس، روی محصولات و خدمات سازمانی خود متمرکز شده که عمده آنها فروشگاه آنلاین سازمانی همراه اول (B2Bshop) و درگاه APIهای سازمانی این اپراتور بزرگ کشور است.
در کنار اینها، بخش فنی همراه اول در این نمایشگاه به تشریح ابعاد حمایت و به‌کارگیری تولیدات داخلی در شبکه این اپراتور می‌پردازد.
دو کسب‌وکار نوپای «سنجینه» و «آچاره» نیز که با حمایت و سرمایه‌گذاری همراه اول به فعالیت می‌پردازند، در نمایشگاه تلکام پلاس به معرفی خود می‌پردازند.
مهدیه رحیمی، کارشناس بازاریابی سازمانی همراه اول درباره این پروژه که امروز به صورت رسمی رونمایی می‌شود، به خبرنگار ما گفت: قصد داشتیم در راستای بهبود تجربه دیجیتال مشتریان سازمانی، درگاه‌های ارائه الکترونیکی محصولات و خدمات سازمانی را گسترش دهیم تا خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به حضور فیزیکی به شرکت‌ها و سازمان ها ارائه کنیم که این هدف با راه‌اندازی فروشگاه آنلاین سازمانی در آدرس b2bshop.mci.ir محقق شده است.
وی افزود: سیستمی که راه‌اندازی کرده‌ایم، این امکان را به مشتریان حقوقی همراه اول می‌دهد که محصولات و خدمات را به صورت آنلاین سفارش بدهند و پس از پرداخت، سرویس موردنظر فعال یا محصولات به آدرس اعلام شده، ارسال خواهد شد.
رحیمی گفت: نقطه تمایز این سامانه نسبت به دیگر سامانه های موجود B2B این است که علاوه بر ایجاد یک تجربه کاملا انلاین برای مشتریان سازمانی، تمامی الزامات موجود در زمینه احراز هویت شرکت‌ها در آن در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، در فاز اول، فروش سیم‌کارت سازمانی روی این سامانه ارایه شده و در فازهای بعدی که به زودی رونمایی خواهد شد، سایر سرویس ها و خدمات سازمانی همراه اول مانند سرویس MVPN ، بسته‌های اختصاصی و اشتراکی دیتا و یا سرویس‌های cloud همراه اول از طریق این درگاه ارائه خواهد شد.
نسیم کاظمی‌فرد، مدیر دانش فنی همراه اول، با بیان اینکه یکی از ارکان معماری فناوری‌های جدید نسل پنجم، بکارگیری درگاه‌های استاندارد API است، به بسترسازی نوین شبکه‌های اپراتوری در ارائه خدمات به مشتریان سازمانی و توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی اشاره کرد و گفت: دانش API پیش از این نیز در صنعت IT وجود داشته اما در صنعت ارتباطات دانش جدیدی محسوب می‌شود و در سطح اپراتوری و carrier grade ضروری است دانش API در این حوزه بومی شود.
وی افزود: همراه اول در حوزه فنی با همکاری دانشگاه‌‌های کشور پلتفرم API را نخستین بار طراحی به صورت پایلوت پیاده سازی کرده است؛ APIهای داخلی شبکه برای مصارف اپراتوری و APIهای بیرونی که از لایه API marketplace در آینده و توسط بخش کسب و کار همراه اول معرفی خواهند شد به رونق و ارتقای بازار دیجیتال کشور کمک شایانی خواهند کرد.
به گفته کاظمی فرد، در مرحله نخست دو سرویس مخصوص ارایه شاخص‌های فنی و ارایه کیفیت شبکه به صورت منطقه‌‌ای به صورت پایلوت در این پورتال فعال شده و در تلکام پلاس به نمایش درآمده است و در مراحل بعدی، بنا به استراتژی‌های شرکت، API‌های دیگری نیز روی این پورتال قابلیت عرضه خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه