موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

اگرچه اپل اعلام کرده که قیمت آیفون 6اس از 199 دلار و 6اس پلاس از 299 دلار آغاز می شود، اما این قیمت ها برای نسخه های 16 گیگابایتی این دو گوشی می باشد.


همانطور که می دانید این روزها اپلیکیشن ها و بازی های سه بعدی از حجم زیادی برخوردار می باشند و واقعاً خرید یک آیفون 16 گیابایتی اصلاً منطقی بنظر نمی رسد. اگر این اشتباه را انجام دهید، باید دائماً با هشدار "کمبود فضای ذخیره سازی" مواجه شوید. البته حتی اگر چند آلبوم موسیقی با کیفیت و کلیپ ویدیویی هم بر روی گوشی خود داشته باشید این پیام را گاه و بی گاه دریافت خواهید کرد، نیازی نیست لزوماً کاربر پرمصرفی در زمینه بازی یا اپلیکیشن ها باشید!


حافظه 16 گیگابایتی برای یک گوشی هوشمند پرچمدار حتی در سال گذشته نیز یک محدودیت شدید محسوب می شد و باور اینکه اپل برای گوشی های جدیدش نیز از این مقدار حافظه داخلی استفاده کرده کمی دشوار است. اگرچه استفاده از یک حافظه 32 گیگابایتی به جای 16 گیگابایت، هزینه چندانی برای اپل ندارد، اما وقتی صحبت از فروش میلیون ها نسخه آیفون به میان می آید، می تواند تاثیر زیادی بر روی سود بگذارد.
به همین دلیل اپل به کاربران قویاً توصیه می کند که از نسخه های 64 و 128 گیگابایتی استفاده کنند. کسی مجبور به خرید نسخه های 16 گیگابایتی نیست، مگر اینکه واقعاً استفاده ای نداشته باشید و یا بخواهید خودتان را به دردسر بیندازید.
اگرچه در iOS 9 میزان فضای اشغال شده توسط سیستم عامل تا حد مطلوبی کاهش یافته، اما اپل در مورد اپلیکیشن های ثالث نمی تواند کار خاصی انجام دهد. این شرکت در ماه فوریه محدودیت حجم اپلیکیشن ها را از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت افزایش داده، و به همین دلیل در آینده ای نزدیک شاهد بازی های پرحجم تری نیز خواهیم بود.


البته شاید برخی کاربران با همین آیفون های 16 گیگابایتی نیز به مشکلی برنخورند، اما بدین منظور باید از نصب برنامه ها و بازی های حجیم دوری کنند و البته سرزنش های دوستان خود را نیز تحمل کنند. چرا که در سال 2014، حتی گوشی های میان رده اندرویدی از حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره برده و امکان افزایش 64 گیگابایت دیگر با استفاده از کارت های حافظه را ارائه می دادند.
به شخصه نه iPhone 6S با حافظه 16 گیگابایتی را خریداری می کنم و نه آن را به کسی توصیه می کنم. این میزان حافظه به حدی مضحک است که می توان آن را یک توهین نامید!
قابل ذکر است که نسخه های 64 گیگابایتی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس به ترتیب 299 و 399 دلار می باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تیم کوک: اپل علاقه ای به ادغام iOS و Mac OS X ندارد