ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد جهرمی در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: ارتباطات، ابزار مناسبی برای نیل به اهداف حقوق شهروندی و تحقق عدالت اجتماعی و گردش اطلاعات است. رشد ۱۵ برابری مشترکان پهن باند و گسترش تلفن همراه و توجه ویژه به مشکلات ارتباط مناطق روستایی از اهداف ماست.
وزیر ارتباطات با اشاره به گسترش فضای مجازی در جامعه ادامه داد:‌ شاهد هستیم که بودجه‌ی کل کشور در زمان کوتاهی مورد نقد قرار گرفته است و در نتیجه اقدامات مدیران را در اتاق شیشه‌ای قرار داده شده است.
وی افزود:‌ کسب و کار نو پا موجب افزایش اشتغال شده است و در آن جنسیت، قومیت و محل زندگی آن‌ها نقشی ندارد. بر اثر توسعه‌ی این فضا، دولت‌ها با چالش‌های جدی مثل حفظ حریم خانواده و گسترش آسیب‌های اجتماعی مواجه شده‌اند. با گسترش کسب و کار نو پا و نبود قوانین مناسب، مراجع دولتی و قضایی برای این کسب و کار ایجاد موانعی کرده‌اند که باید حل شود.
جهرمی با بیان اینکه برای هماهنگی بین قوا از ظرفیت شورای اجرایی فناوری اطلاعات و عزم مدیران باید استفاده شود، اظهار کرد: با استناد به اصل ۲۵ قانون اساسی می‌توانیم کار کنیم. پالایش هوشمندانه را به جای انسداد استفاده کنیم. برای حل مشکلات حقوق کسب و کار نوپا، گروهی مامور شدند تا کار کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه