گوناگون
بهناز زادبخش۸:۲۹ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

سال 2016، فضاپیماهایی با همکاری اروپا و روسیه به سوی مریخ و با کمک آمریکایی ها به سوی مشتری پرتاب شدند. در واقع سال ماموریت های فضایی برای دستیابی به کشفیات کرات دیگر بود.
پیروزی ها توام با شکست بود. به طور مثال سفینه اروپایی که قرار بود ماه اکتبر در سیاره مجاور به زمین بنشیند، در آسمان ایستگاه پرتاب در آلمان منفجر شد. اما به هرحال اکتشافات فضایی به پیش رفت و اطلاعات علمی بیشتری پیرامون اتمسفر و حیات درکرات دیگر در اختیار بشر قرارگرفت.
از ناسا خبرهای خوبی دریافت شد، کاوشگر "جونو" وارد مدار مشتری شد و اولین تصاویر گرفته شده از این مکان را به زمین ارسال کرد. سال 2016 کمپانی های خصوصی نیز مایل به بررسی ستاره ها شدند.

"الون ماسک"، مهندس و مخترع معروف در دنیای تجارت، برای یافتن فناوری ساخت موشک های قابل استفاده مجدد، به آزمایش های مکرر پرداخت تا سرانجام توانست با موفقیت موشک فضایی خود را بر روی یک سکوی معلق در آب فرود آورد.
در تگزاس، شرکت خصوصی فضایی" بلو اوریجین" موشکهای جدید" نیو شپارد" را برای شرکت "آمازون" به فضا پرتاب و همچنین کپسول نجات را آزمایش کرد.
"ریچارد برانسون" و یک شرکت فضایی دیگر به نام  "ویرجین گالاکتیک" فراز و فرود آزمایشی هواپیماهای فضایی خود را تجربه کردند که گامی به سوی گردشگری فضایی است.
در ماه نوامبر، چهار پرواز ماهواره های اروپایی از طریق موشک آرین 5 به فضا فرستاده شد که تعداد ماهواره های خدماتی برای جهت یابی گالیله را به هجده عدد رساند.

ایستگاههای فضایی بین المللی  در چهارصد کیلومتر بالای سرما، بر فراز آسمان، سال پرکاری داشتند و تلاش بسیاری انجام دادند. فضانورد انگلیسی "تیم پیک" از آسمان به زمین آمد و جایش را در کنار فضانوردان آمریکایی و روسی و ژاپنی به فضانورد فرانسوی "توما پسکه" داد که برای یک ماموریت شش ماهه به آسمان رفت.
در پایان، این خبر را با یاد "جان گلن"، اولین فضانورد آمریکایی به پایان می بریم. او در ۷۷ سالگی برای آخرین بار در سفری فضایی، با فضا خداحافظی کرد و روز هشتم ماه دسامبر در 95 سالگی درگذشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه