تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

دوربین X-T1 IR نسخه ای جدید از دوربین بدون آینه و فوق العاده خوب X-T1 می باشد که از تمام ویژگی های نسخه استاندارد بهره می برد. البته سنسور بکار گرفته شده در این نسخه توانایی ثبت امواج نوری ماورابنفش و مادون قرمز را نیز دارد. در واقع امواجی در بازه 380 تا 1000 نانومتر توسط این سنسور شناسایی می شود. این در حالیست که چشم انسان تنها قابلیت رویت نور در بازه 390 تا 700 نانومتری را دارد، به عبارت دیگر XT1 IR به شما جزئیاتی را نشان می دهد که تا پیش از این نمی توانستید ببینید!


اما چه دلیلی دارد که از یک دوربین مادون قرمز استفاده کنیم؟ اگرچه این قابلیت کمی تبلیغاتی محسوب می شود اما چندین کاربرد مختلف را نیز ارائه می کند. به عنوان مثال در حوزه های هنری یا در صحنه جرم برای عکسبرداری مادون قرمز می توان از این نوع دوربین ها استفاده کرد. مادون قرمز می تواند نقاط با دمای مختلف را نشان دهد و به همین دلیل اشیایی که در جیب یا مایعات وجود دارند با راحتی بیشتری نمایش داده می شوند. در دنیای هنر نیز از دوربین های مادون قرمز می توان برای اثبات اصل بودن یک نقاشی ارزشمند استفاده کرد. حساسیت نور زیاد در دوربین های مادون قرمز همچنین برای عکاسی نجومی نیز پرکاربرد می باشد. علاوه بر این، از مادون قرمز می تواند برای ثبت عکس های هنری و خاص نیز استفاده کرد.


بسیاری از دوربین های دیجیتال می توانند به گونه ای تغییر پیدا کنند که قادر به عکاسی مادون قرمز باشند. در واقع در دوربین های استاندارد از فیلترهایی برای حذف امواج نوری ناخواسته استفاده می شود که اگر بتوان آنها را حذف کرد، می توان تمام امواج نوری را دریافت کرد. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فیلترهای مجزا بر روی لنز خود استفاده کنند که تمامی امواج به غیر از مادون قرمز را حذف کرده و به نوردهی با زمان بسیار زیاد احتیاج دارند.
کاربران با X-T1 IR می توانند به سادگی و مانند یک دوربین عکاسی معمولی عکس های مادون قرمز خود را ثبت کنند. این دوربین منحصربفرد در ماه اکتبر با قیمت 1699 دلاری عرضه خواهد شد. این قیمت 400 دلار بیشتر از نسخه استاندارد محسوب می شود. هنوز نمونه عکسی از این دوربین منتشر نشده است، اما بنظر می رسد از نظر کیفیت و قابلیت های عکاسی فرقی با مدل استاندارد نداشته باشد.

برچسب هاFujifilmCameraX T1
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

DJI’s Zenmuse Z3 اولین دوربین پهپادی است که از قابلیت زوم کردن بصری برخوردار است