ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

دبیر شورای عالی فضای مجازی از درخواست مذاکره با شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرم برای حفاظت از اطلاعات کاربران ایرانی خبر داد و گفت: توئیتر برای فعالیت در ایران باید دیتای کاربران را داخل ذخیره کند.
به گزارش مرکز ملی فضای مجازی، ابوالحسن فیروزآبادی در گفتگویی درباره‌ی توئیتر و عضویت مقامات ارشد نظام در این شبکه‌ی اجتماعی فیلتر شده گفت: ما مشکل قانونی داریم که باید آن را حل کنیم. من از کسانی که در توئیتر هستند دفاع نمی‌کنم. اما اینکه بگوییم مطلقا توئیتر خوب یا بد است شاید درست نباشد.
وی با بیان اینکه به‌ نظر می‌آید که پلتفرم‌های رسانه‌ای، پیام‌رسانی و ارتباطی نقش‌شان روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند ادامه داد: بحثی که وجود دارد این است که آیا در این حوزه می‌توانیم روی پلتفرم‌های لرزان صحبت کنیم؟ اینکه بیاییم و تمام ارتباطات و کارهای رسانه‌ای و بانکی و بهداشت و درمان‌مان را در یک پلتفرم لرزان که دست خارجی‌ها است و می‌تواند در آن بازیگری انجام بدهد، قرار بدهیم؟ پلتفرم توئیتر از بدترین نوع پلتفرم‌های لرزان است.
فیروزآبادی گفت: ۳۵۰ میلیون نفر در آن عضو هستند، سالی ۷۰ میلیون را فیک تشخیص می‌دهد و خودش می‌گوید این تمام فیک‌ها نیست. در نتیجه می‌توان تخمین زد که ۱۰۰ میلیون فیک وجود دارند. این سکو طوری طراحی شده که شما نه‌ تنها اکانت فیک داری که قابلیت روباتیک و بات‌ نیز در این پلتفرم بسیار بالا است. ما دیدیم که بازی‌های زیادی در انتخابات آمریکا و خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا شده است. یعنی سرنوشت ملت‌ها توسط اکانت‌ها و بات‌های فیک در این پلتفرم انجام می‌شود.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره‌ی نامه ۶ وزیر و دو نماینده‌ی مجلس برای رفع فیلتر توئیتر گفت: من موافق وزرایی که نامه امضا کرده‌اند تا توئیتر باز شود نیستم. چون من توئیتر را سکوی لرزانی می‌دانم. ولی مخالف نیستم که برای خارجی‌هایی که در آن فضا هستند، از آن استفاده شود. به‌ هر حال به‌طور عام ما طرفدار این هستیم که این سکو، ایرانی باشد.
وی با بیان اینکه هدف ما در مرکز ملی فضای مجازی این است که حداقل تا ۵۰ درصد ترافیک کشور در حوزه‌ی پیام‌رسان مربوط به پیام‌رسان خارجی باشد، درباره‌ی ادامه‌ی فعالیت شبکه‌های خارجی در کشور گفت: آن‌ها باید تعهد بدهند که بات‌ها و اکانت‌های فیک‌شان را مدیریت کنند و اطلاعات شهروندان ما که دارایی‌های ملی ما هستند را مراقبت کنند.
فیروزآبادی اضافه کرد: ما می‌خواهیم هویت و دارایی‌مان را در فضای مجازی مدیریت کنیم. دوستان در تحلیل‌ها دچار سیاست‌زدگی هستند. وقتی اینطوری حرف می‌زنیم می‌گویند می‌خواهید فضا را ببندید. درصورتی که اینطور نیست. اگر قرار بود فضا را ببندیم، اینستاگرم و واتس‌اپ بسته شده بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه