نرم افزار
الناز فرجی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۰ تير

فیس بوک میخواهد با پیگیری چیزهایی که تلوزیون نتوانسته ، به تلوزیون اینترنتی محبوب شما تبدیل شود به روز شود. امروز یک تغییر روش را اعلام کرد. به گونه ای که به شما ویدئو هایی مشابه آنهایی که تمام صفحه و با صدا دیدید یا میخواهید به صورت اچ دی ببینید را نشان خواهد داد، حتی اگر لایک نزدید، به اشتراک نگذارید یا نظر ندهید. همان سیگنال ها به فیس بوک میگویند که یک ویدئو جالب است و بعد قسمت اخبار فید ها آن را به مردم بیشتری نشان خواهد داد.  هر چی بیشتر فیس بوک بفهمد کدام ویدئو ها جالب اند و کدام خسته کننده، سریع تر تعداد بازدید هایش بالا خواهد رفت . همین الان هم به 4 میلیارد در روز رسیده است. در سپتامبر حدود 1 میلیارد در روز بود.
همین چند هفته ی پیش الگوریتم فیس بوک شروع کرد به حساب کردن اینکه شما چه زمانی را به نگاه کردن پست ها و ویدئو ها میگذرانید. روی هم رفته با این تغییر جدید ، تنها فرستادن محتوای ویدئو ها شما را به جایی نخواهد رساند. کلیپ ها باید از همان اول ترغیب کننده باشند و همینطور واضح ، حتی وقتی آرام اند ، چون اینگونه پخش میشوند مگر اینکه کلیک کنید. برای بازدید ها و دسترسی های بیشتر باید انقدر جالبد باشند که مردم آنها را به صورت تمام صفحه و اچ دی ببینند.
به روز رسانی ها درست بعد از اینکه فیس بوک تحلیل های ویدئویی اش را برای پیج ها کامل کرد میرسند. به جای انتقال دادن داده ها به Excel ، ادمین های پیج ها حالا دیگر داشبوردی برای تعداد بازدید های همه ی ویدئوی به اشتراک گذاشته شان دارند و همینطور اندازه ی پخش های صوتی و پخش های کلیکی ، مقایسه ی زمان ها و دیدن برترین ویدئوهایشان . بنابراین خواهند فهمید که چه چیزی را باید بیشتر به اشتراک بگذارند .
داده های عظیم میتوانست به فیس بوک فرصتی را برای پیشرو شدن در زمینه ی پخش ویدئو های اینترنتی بدهد. یوتیوب ساخته شده است تا میزبان ویدئوها از همه جا باشد و مقصدی برای طرفداران دو آتیشه است تا آخرین کلیپ های ستارگانی را که subscribe (عضو صفحه شان شدند) را ببینند. این سایت  پیشرفت کرده است چون تنها جایی است که هر چه بخواهید  میتوانیدبببینید، پس باید خودتان به سمت آن برگردید ,نه به خاطر پیشنهادهایش. درست است که یک پیج خصوصی سازی شده دارد اما یوتیوب یک فید نیست.
فیس بوک یک فید است. و صدها میلیون آدم به آن معتادند. خیلی از این 1.44 میلیارد کابر هر روز یا هر ساعت می آیند، که آخرین آپدیت ها از دوستان و صفحه های مورد علاقه شان را ببینند. این موضوع به خاطر ویدئوی خاصی نیست ولزوما به خاطر هیچ ویدئویی نیست. ممکن است تلاش یک سایت برای نشان دادن ویدئوها پیشرفت عجیبی باشد اما این گونه است که توسعه میابد.فیس بوک اساسا به این صورت است که هر چه را فکر کند شما دوست خواهید داشت در نیوز فید نشان میدهد. هر ویدئویی که میبینید در واقع یک پیشنهاد است. و از آنجایی که فید خیلی محبوب است، میداند که شما ناچارا ویدئو ها را خواهید دید. تنها چیزی که باید بفهمد این است که شما چه چیزهایی را دوست دارید.
و این مساله به لطف داده های عظیم خیلی آسان تر شده است. فیس بوک میتواند اطلاعات خاص رفتار بازدید کننده را پیدا کند و بر اساس آن بفهمد که شما چه چیزی میخواهید ببینید. آیا مردم به مدت  سه ثانیه نگاه کردند؟ 11؟ 96؟ چند ثانیه اش را اچ دی کردند؟ آیا انقدر شبیه سازی شده بود که همه چیز را تمام صفحه ولی بی صدا دیدند؟ شاید سر کار بودند یا هدفون نداشتند؟ آیا دوستش داشتند؟ به اشتراک گذاشتند؟ نظرات مثبتی درباره ی آن و محتوایش نوشتند؟
حالا این در شبکه ای مانند فیس بوک 4 میلیون روز است. فیس بوک میداند که یک ویدئوی محبوب بین بعضی مردم احتمالا بین اشخاص مشابه نیز محبوب خواهد بود و اینها را بر اساس اطلاعات بیوگرافیک و رفتاری اش میفهمد. حالا کاملا واضح است که چرا  نیوز فید شما پر از ویدئو هایی که است که دوست دارید ببینید. حتی اگر نمیدانستید که میخواهید آنها رایااصلا ویدئویی ببینید. پس در اینجا نیازی به یوتیوب نیست.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیسبوک به دنبال پایان دادن سلطه یوتیوب