تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر

فیس بوک بازهم در حال تنظیم کردن الگوریتم های news feed  است . این بار ، این شبکه ی اجتماعی در حال انجام تنظیماتی است که برای مردم ، نادیده گرفتن انواع خاصی از پست ها ی مزاحم را که در قسمت feed شان ظاهر میشود را ممکن میکند. این تغییر به خاطر نوع جدیدی از بازخورد شبکه ی اجتماعی اتفاق می افتد که بررسی داستان ها نام دارد ،که فیس بوک میگوید در روز ده ها هزار بار استفاده میشود و از کاربران میخواهد بین دو داستان مزاحم یکی  را انتخاب کند .
فیس بوک در قسمت دانستنی های news feed با جزئیات توضیح میدهد که " با این به روز رسانی ، اگر مقدار قابل توجهی از مردم به ما بگویند که ترجیح میدهند به جای پست های مزاحم خاص پست های دیگری ببینند ، ما این موضوع را در امتیاز دهی در نظر میگیریم ، بنابراین آن پست مزاحم در feeds اشخاص کمتری در آینده ظاهر میشود , چون ممکن است برای مردم جالب نباشد  . "
فیس بوک عنوان میکند که این تغییر ممکن است بر روی داستان های حاوی شوخی تاثیری نداشته باشد که معمولا زیاد به اشتراک گذاشته میشوند و کامنت های زیادی دارند . به طور معمول پستی که خیلی به اشتراک گذاشته شود و روی آن نظر گذاشته شود در قسمت بالای news feed کاربر قرار میگیرد چون به اشتراک گذاری ها و نظر ها در الگوریتم امتیاز دهی news feed حساب میشوند .
فیس بوک میگوید ممکن است این دیگر مساله ی مهمی در به روز رسانی نباشد . اگر اکثر کسانی که بررسی ها را قبول میکنند ، به داستانی بی علاقه باشند ، این داستان در قسمت پایین تر ظاهر خواهد شد حتی اگر لایک ها و اشتراک(share ) های زیادی داشته باشد .
این اولین باری نیست که فیس بوک news feed را تغییر میدهد تا با شوخی های بیجا مقابله کند . این کمپانی گزینه های جدیدی را اوایل امسال اضافه کرد تا به مردم امکان تکذیب کردن پست ها را بدهد .زمانی که پستی به عنوان " کذب"  توسط اشخاص کافی علامت بخورد، کمتر در قسمت news feed ظاهر میشود و شامل هشداری خواهد بود که میگوید کاربران این اطلاعات را غلط دانسته اند . این شبکه قبلا قوانین سختی در زمینه ی طعمه هایی در news feed داشت .  بر خلاف ظاهر این  تغییر ، کمپانی میگوید که انتظار ندارد این تغییر تاثیر خاصی بر نشر دهندگان داشته باشد چون پست های مزاحم معمولا غیر عادی اند و بخش مهمی از توزیع برای صفحات نیستند . و اگر کاربران در بررسی ها علاقه نشان دهند تغییری در پست ها پیش نخواهد آمد .

برچسب هاfeedsfacebookSpam
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیس بوک در حال تغییر تنظیماتی است که شما ابتدا کدام پست را ابتدا در فید(خبر خوان) مشاهده کنید