سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

فیسبوک سیگنال دیگری از جدیت در ساخت نیمه هادی‌های خود و پیوستن به اپل، آلفابت، و آمازون را نشان داد. این شرکت تلاش می‌کند تا تراشه‌های سفارشی خود را بسازد.
این غول شبکه‌ی اجتماعی در ماه جاری شهریار ربیعی را به عنوان معاون سرپرست و ریاست بخش سیلیکون خود استخدام کرد. ربیعی قبلا در گوگل مشغول بود، در آنجا وی در کار ساخت تراشه برای دیوایس‌های این شرکت از جمله تراشه‌ی Visual Core سفارشی گوشی هوشمند Pixel بود. وی زیر نظر Andrew Bosworth، سرپرست بخش واقعیت مجازی و حقیقت افزوده‌ی فیسبوک کار می‌کند.
سخنگوی هر دو شرکت از اظهار نظر درباره‌ی جابه‌جایی ربیعی خودداری کردند.
بلومبرگ نیوز در ماه آوریل گزارش کرده بود، فیسبوک اوایل سال جاری تیمی را برای طراحی تراشه‌ها تشکیل داده است. این شرکت مستقر در کالیفرنیا در حال کار بر روی نیمه‌هادی‌ها است که می‌تواند برای محدوده‌ی وسیعی از تلاش‌های متفاوت شرکت مفید باشد، از جمله می‌توان در پردازش اطلاعات برای مراکز داده‌های گسترده و فعالیت هوش مصنوعی شرکت اشاره کرد.
گوگل هم تراشه‌های بیشتری را برای دیوایس‌های آینده‌اش توسعه داده است. بلومبرگ در خبر دیگری در ماه می گفت: گوگل در سال جاری برنامه‌ای برای تلفن‌های Pixel با دوربین‌های ارتقا یافته و نمایشگرهای لبه تا لبه بر روی مدل بزرگ‌تر جدید اعلام کرده بود.
اقدامات گوگل و فیسبوک بخشی از روندی است که شرکت‌های فناوری به دنبال تامین نیمه هادی‌های ساخت خودشان هستند تا وابستگی به سازندگان تراشه‌ای چون اینتل را کاهش دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه